Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Muligt kortsvindel???

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvad gør man ved sådan en:

Time: 29. Dec 2013 16:37:31
Card type: dankort
Auto capture: Nej
Test mode: Nej
Svindelindikation: medium
Bemærkninger: Payment authorized after 3 attempts with 3 different cards

Har oplevet det før, men ikke med 3 forskellige kort!
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 16:58

Jeg ville dobbeltchecke om navn/adresse/telefon stemmer overens med hvad jeg kan finde på nettet. Typisk falder det igennem der.

Alternativt ville jeg ringe til kunden og sige at kortbetalingen er gået i fejl, og da dataene ligger krypteret, så skal du bede ham gennemføre ordren igen eller overføre pengene. Det skræmmer 90% af tiden svindlerne væk. Problemet er, at det i 10% af tiden også skræmmer realle kunder væk :(

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:00

Det er jo en typisk svinder, og jeg ville sandsynligvis bare slette den. Du kan selvfølgelig også kontakte kunden (der sandsynligvis kun kan tale og skrive engelsk), for at stille et par "kontrolspørgsmål". Det kunne evt. være udløbsdato på kortet der er brugt, eller noget tilsvarende. Men det er med meget stor sandsynlighed spild af tid.

Hvis du indløser gennem Nets, kan du også kontakte deres Fraud Management afdeling i morgen. På det tidspunkt har de sikkert allerede spærret kortet.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:01

Tak for svaret.

Det jeg har gjort indtil videre er, at jeg har prøvet at slå adressen op. - Der bor en anden... Men det er jo ikke det samme som at det er svindel.

Jeg har prøvet at ringe til hende der bor på adressen, men er ikke kommet igennem endnu... - Prøver lidt senere.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:02

Jeg har endnu aldrig været ude for svindel... Måske fordi mine produkter ikke er så interessante på det sorte marked. - Derfor ville en svindler også undre mig... Men selvfølgelig kan det forekomme!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:05

Carsten Kvist:
Jeg har endnu aldrig været ude for svindel... Måske fordi mine produkter ikke er så interessante på det sorte marked. - Derfor ville en svindler også undre mig... Men selvfølgelig kan det forekomme!

Så skal du bare begynde at sælge telefoner og tablets, så får du nogen stykker pr. dag Big Smile

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Man skal ikke dømme for hurtigt.

Har lige talt med fruen på adressen. - Ja, det er kæresten der har købt en alarm til hende. Og ja, hun skal betale, så det er hendes kort, og det kunne han ikke finde ud af indtaste... Han tastede forkert to gange!

:-)

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 17:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det der signalere "ikke-svindler" hos mig er at der er en del mennesker som har kortudløb 12/13 - dvs. de har modtaget deres nye kort med posten allerede nu. Og så ligger de og "tåger" rundt med deres nye kort som de måske ikke har husket at aktiverer. Eller prøver at bruge et gammelt kort som de har deaktiveret.

Men typisk når man ringer til sådan nogle og de har rent mel i posen, så griner de lidt fjoget og fortæller hvad der er sket. Hvor svindlerne typisk spiller dumme, at det forstår de ikke, og det må være noget med systemet.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:09

Carsten Kvist:
Man skal ikke dømme for hurtigt.

Der kan man se hvor skadet jeg er blevet. Indtil vi indførte vores eget "kontrolsystem", ringede og skrev vi også til kunderne. Men da det kun var noget der ligner 2 ud af 100 der var reelle, holdt vi op med at bruge tiden på den slags.

Men godt at du ikke bare fulgte mit dårlige råd :o)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 00:13

igang:

Carsten Kvist:

Så skal du bare begynde at sælge telefoner og tablets, så får du nogen stykker pr. dag Big Smile

Eller ure i 10000+ prislejet

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)