Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du lave min hjemmeside?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hej med-aminoer

mit første indlæg her på Amino, håber i kan hjælpe.

Jeg har startet min enkeltmandsvirksomhed og vil i den forbindelse gerne have en hjemmeside for at nysgerrige kunder kan se noget om hvem jeg er, og hvad priserne er på mine ydelser, og andre generelle informationer så jeg fremstår professionel og seriøs. (er selvfølgelig seriøs og professionel, men kunder vil jo gerne kunne baggrundstjekke firmaer, ved jeg fra mig selv i hvert fald).

Jeg har købt domænenavn og webhotel fra Dk-hostmaster og Dan-domain, og jeg har ihærdigt prøvet selv og lave en hjemmeside men jeg begriber ikke hvordan det fungere, jeg har ikke kunne finde noget brugbar hjælp på nettet og har downloadet joomla og wordpress men det er bare en bunke filer og intet program ?  

så jeg er virkelig på bar bund, jeg har prøvet og gå ind på min "hjemmeside" www.poleringservice.dk men der står kun en ny kunde snart flytter ind, føler pt. jeg har købt noget jeg ikke kan bruge til en fis. så jeg vil meget gerne bede om jeres hjælp, evt. en som kan sætte sådan en side op uden det koster mig en formue.

vh Jacob Dalgaard

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 13:02

Hej Jacob,

Hvis du har en Joomla hjemmeside kørende, vil jeg godt lige kigge "ind" og se, hvad der foregår og give dig nogle gode råd og tips.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 13:02

Har Dandomain en one-click installation af WordPress? Så er det en rigtig god måde at komme i gang på. Derefter skal du så enten få nogle til at lave design og sætte det op (den dyre løsning) eller finde et design du kan installere selv (kan f.eks. findes på Themeforest.net eller Templatemonster.com) og så få sat noget indhold op :)

Den sidste løsning kan naturligvis også krydres med lidt hjælp fra en prof - ikke så dyrt som løsning #1, men stadig betalt kan man sige :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07

Joomlakonsulenten.dk:
Hvis du har en Joomla hjemmeside kørende, vil jeg godt lige kigge "ind" og se, hvad der foregår og give dig nogle gode råd og tips.

har ingenting kørende for jeg forstår ikke hvorhenne jeg skal lave min hjemmeside, jeg troede det var i et program på computeren også lagde det på mit domænenavn, men det er det ikke ?

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 13:16

Jacob Dalgaard:
har ingenting kørende for jeg forstår ikke hvorhenne jeg skal lave min hjemmeside, jeg troede det var i et program på computeren også lagde det på mit domænenavn, men det er det ikke ?

Som Martin skriver har Dandomain webhotellet sådan en indbygget funktion, hvor du kan klikke på en knap og så installeres der "en hjemmeside" - så at sige. Derefter kan du logge på og så begynde at skrive tekst og indsætte billeder. Ved godt at det lyder nemt, men hvis du har tid og gerne vil spare nogle penge, så kan du nå langt med forskellge tutorials på nettet og især Youtube, hvor der findes et hav af klip, der viser hvordan og hvorledes.

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 13:17

Jacob Dalgaard:

Joomlakonsulenten.dk:

Nej, du laver det ved at lægge filerne op på dit webhotel. Derefter skal du lave en database, og så skal du så med din browser (det program du bruger til at gå på nettet med) gå til din hjemmeside. Den vil så spørge dig om oplysninger til databasen, og så ellers installere det hele.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 13:19

Hej Jacob.

Når du skal have lavet en hjemmeside er det lidt lige som at få bygget et hus.

Du skal beslutte hvad der skal være af undersider (rum) og hvad de forskellige undersider skal indeholde.

Du kan selvfølgelig også starte med kun at have en forside, der forklarer det meste om hvad det er du kan hjælpe med, altså som en slags ét værelses lejlighed med et stort rum, et køkken og et wc/badeværelse samlet ét sted.

Du skal beslutte om du kan skrive teksterne selv eller om du skal have en til at hjælpe med det.

Du skal have en idé om hvem din målgruppe/kunderne vil være, så man kan finde et design med de bedste farver og udseende/brugervenlighed sådan at de kontakter dig for at få hjælp eller køber dine produkter.

Jeg kan sagtens hjælpe med alt dette, men det er vigtigt at du har alle de forretningsmæssige ting på plads inden du "bare" får lavet en hjemmeside.

dvs.

• hvem er dine kunder - alder, køn, område osv.
  • hvad skal dit indhold være - billeder, tekster, kontaktoplysninger osv.
  • skal du selv kunne redigere i og oprette nyt indhold - Wordpress, Joomla eller lignende CMS (indholds styrings system)
  • skal der være tilmelding til et nyhedsbrev eller en dynamisk kontaktformular - så du får en mail når kunder udfylder disse eller har et system til at tage sig af at udsende nyhedsbreve automatisk
Der er meget man skal tage højde for, når man starter en hjemmeside.
Held og lykke med det - Kontakt mig gerne for mere information og gode råd :-)
Venlig hilsen 
Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40

Joomlakonsulenten.dk:
Som Martin skriver har Dandomain webhotellet sådan en indbygget funktion, hvor du kan klikke på en knap og så installeres der "en hjemmeside

det har jeg været inde og se og det er ikke med i den webhotel pakke jeg har valgt der er det et tilkøb og så synes jeg ikke det er så billigt pr. md. at have en hjemmeside, jeg er nystartet så omkostningerne skal holdes nede så meget som muligt.

serverfruit: tak for dit svar men synes det lyder meget teknisk med database osv. ved heller ikke hvor filerne skal ligges op på webhotellet, jeg kan jo ikke logge ind på webhotellet men på min hjemme side i noget der hedder FTP. eller er jeg helt galt på den ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:51

Jens Andersen:

Når du skal have lavet en hjemmeside er det lidt lige som at få bygget et hus.

Du skal beslutte hvad der skal være af undersider (rum) og hvad de forskellige undersider skal indeholde

hej jens, mange af de ting du nævner er helt klart i mine tanker, har tænkt mig og skrive de forskellige faner ned på individuelle ark i mit office program og på den måde konstuere tekst/billeder og oplysninger og få et overblik, også "overføre" det til en hjemmeside.

tak for dit svar jeg har dit tilbud om hjælp i baghovedet såfremt jeg for brug for det  

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)