Hejsa allesammen!:-) Jeg er ny på dette site, så jeg kender ikke lige alle måderne osv..(: håber I tager godt i mod dette. Jeg er 14 år, og jeg har længe haft lysten til at starte en lille virksomhed/webshop. Måske ikke på højeste plan endnu, men det kommer vel ;) Mine interesser ligger i teknik og cykling. Men jeg ved ikke hvilken branche der er sikrest, sjovest og mest udbredt. Jeg tænker selv det er lidt svært med cykling, men det er vel også, hvis man laver en shop med fx covers og små højttalere..:-/ Det er ikke fordi jeg vil tjene det helt store, men måske nogle lommepenge, og have noget ekstra sjov og spænding i hverdagen..:-) Men et spørgsmål jeg har er også. Hvor køber man varerne fra!? Man må vel ikke købe i Kina og så sælge videre.. Håber I tager i mod det, selvom jeg er lidt ung. Nogle der har nogle guldkorn eller forslag til at komme i gang!:-) det kunne være super lækkert!!!(: - Lukas Specht, en ung dreng som vil i gang! |
Hej Lukas
Jeg kan se du står tidligt op og har iværksættertanker i hovedet. Det tegner godt.
Det er en god ide at afprøve forskellige ikke så dyre eksperimenter med køb og salg. Det er måden at lære iværksætteri på. Du kan lære om hvordan du importerer varer fra Kina i hæftet Sådan starter jeg import.
Skal du oprette et firma, skal du have hjælp fra dine forældre, da man skal være 18 år for at få et CVR nummer.
Læs John Hannovers artikel om at starte virksomhed og være umyndig (under 18 år) - lige som dig.
mvh
Mogens