Hej Forum ifbm opstart af min IVS virksomhed har jeg nærlæst reglerne for et APS - De to virksomheds typer skulle eftersigende ligne hinanden en del. Stor var min overraskelse, da det gik op for mig at brug af egen bil og dermed udbetaling af statens takst for Kilometerpenge ikke er en mulighed for et APS. - modsat en personligt ejet virksomhed, hvor fradrag absolut er en mulighed. Jeg forstår ikke logikken i at regeringen, ønsker at erstatte den personligt ejet virksomheds struktur med et IVS uden at tilbyde de samme muligheder. - det skriger mod himlen at jeg skal tage offentlig / privat transportmidler, og lade bilen stå når jeg skal opsøge potentielle kunder, servicere bestående kunder. Dels er der ikke økonomi til dette i min lille butik - dels er der absolut ikke tid der til. Nårh - nok om ævl og frustrationer - til handling at skride... jeg har i går fredag d 27/12 2013, bedt om et bindende svar fra Skar vedr. mulighederne for at udbetale og opnå fradrag for kørsel i egen bil i et ny startet IVS. - Til min store glæde, opdagede jeg at såfremt jeg bad, og betalte, for det bindende svar i år (2013), da er prisen 300 kr - i mod de 400 kr gældende fra 1/1 2014 (33% forøgelse) - Også hos Skat har gebyrgrib'en holdt sit indtog.... Jeg poster en opfølgning, når nyt fra skat foreligger. Skat har ferie PT. Med Nytårs Hilsner Niels M. |
Ja, Niels
Det kunne du have sparet kr. 300,00 på
Udbetaling af kørselsgodtgørelse fra et selskab er følgelig muligt, iøvrigt ligesom alle andre lønmodtagere kan modtage skattefri kørselsgodtgørelse.
Tonny