Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af penge skudt i eget firma??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg påtænker at starte eget firma ved siden af mit faste arbejde. på længere sigt er målet naturligvis at jeg kan leve 100% af mit eget, men foreløbig kører jeg med livrem og seler

Mit spørgsmål går derfor på hvordan og hvorledes man smider penge ind i sit firma som IKKE er tjent via firmaet. Altså jeg vil jo ind imellem kunne få sparet nogle penge op via mit faste arbejde, og dem vil jeg jo gerne have smidt ind i mit firma, og af den vej investere pengene...det skulle ikke være noget problem vel??

Jeg har jo allerede betalt skat af pengene een gang, og derfor synes jeg det måtte være helt rimeligt. Derefter slog det mig så. Hvad nu hvis jeg får nogle penge af en flink og rar person, som jeg ikke betaler skat af. Kan jeg også bare smide dem ind i firmaet. Jeg mener, der er jo ikke nogen der kan se hvilke penge jeg bruger til mine faste udgifter og hvilke jeg bruger til at sætte ind i eget firma.

Og oveni..hvordan bogføres de penge som man sætter fra egen konto ind i eget firma. Ville gerne slippe for at skulle optage lån i banken, og derfor ville det være det smarteste for mig at jeg løbende kunne smide lidt monetter ind i firmaet og så af den vej investere dem i det hvad jeg får brug for. Men hvis det skulle give problemer, så er det naturligvis ikke så interessant.

Håber I kan følge mig

Robert

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 02:40

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 18:26
I en enkeltmandsvirksomhed vil man typisk ikke "indskyde" penge i firmaet. Hvis du vælger at oprette en seperat firmakonto (Hvilket er mest overskueligt), så kan du sagtens overføre f.eks. 25.000 kroner til denne konto. Men det gør du primært for at du ikke skal overtrække på kontoen. Der er ingen grund til at bogføre dette beløb.

Hvis du vil gøre det endnu mere overskueligt kan du snakke med din bank om at få lavet en kassekredit på din firmakonto. Du kan jo f.eks. få lavet en kassekredit på 25.000 og så stille din opsparing som sikkerhed. Det giver samme resultat men det giver et bedre overblik synes jeg.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)