Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp jeg kan ikke få Prestashop til at virke på Web10

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Beto24:
Ja. Det har jeg så fundet ud af nu :-)

Du kan jo heldigvis flytte dit domæne over til en anden webhotel udbyder.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:15

Hej

Nu er jeg ved at løbe tør for muligheder, Er der en venlig sjæl som kan tilbyde sin hjælp med at få sat presta op på min server ( Web10)

Jeg har ikke meget forstand på det her hvilket sikkert er problemet.

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 78
Fra  Brøndholt CMS & design Skrevet kl. 14:24

Hej Beto, og jer andre :)

Jeg har lavet en betalingsløsning på en kundes web10 server.  Før jeg gik i gang med at lave min installation(drupal) skrev jeg til web10 og forklarede hvad jeg havde brug for og spurgte ind til specifikationerne på deres webserver. De svarede ret hurtigt, at de ville gøre serveren klar efter mine ønsker. Da jeg gik i gang med at lave min installation opdagede jeg ret hurtigt at der var noget galt, de havde installeret en windows server, og ikke den apache jeg havde bedt om. Mod betaling installerede de derefter den ønskede server.

Fra den ene dag til den anden forsvandt udgående mail fra systemet uden varsel, så jeg kontaktede deres support for at høre om de havde en forklaring på det. De svarede at der måtte være noget galt med min installation. Jeg lod tvivlen komme dem til gode,  og lavede en ny installation og startede forfra. Fejlen var imidlertid den samme, udgående mail fra systemet forsvandt. Efter en større undersøgelse finder jeg ud af at den udgående mail forsvinder i et spamfilter web10 har sat op !.  jeg må derefter lave en løsning der omdirigerer udgående mail til klientens mailserver i stedet for at sende det gennem systemet. Derefter virkede det igen. Hele episoden tog nok 3 -4 uger og var fuldstændig unødvendig.

i forbindelse med installation af betalingsmodulet, skulle der laves en mappe der lå udenfor selve webserveren hvor man af sikkerhedsmæssige grunde placerer krypteringsfilerne, så jeg bedte dem om at oprette en sådan mappen. Det kunne de ikke gøre uden min installation blev slettet. Så jeg måtte starte forfra endnu en gang, installere og konfigurere opsætningen for tredie gang.

Efter ca 3 måneder fungerede systemet endeligt, det burde have taget under en uge. Systemet blev sat i drift og jeg optimerede det med cache osv, for at få hurtigst mulig svartider. På trods af det er svartiderne pt. så lange at man ofte får en
"504 Gateway Time-out, The server didn't respond in time." - melding når man forsøger at åbne siden, og svartiden på databaseserveren er tilsvarende langsom. Det skal lige siges at jeg har en kopi af siden hos mine egen host hvor det kører helt glat, med lynhurtige svartider.

Det er et næsten mareridtsagtigt scenarie lige her før nytår hvor hundreder af brugere skal betale kontingent til det næste år og købe billetter. Vi har dog meldt ud til alle medlemmer om forholdende og bedt dem om at være tålmodige når de åbner siden. Konsekvensen er selvfølgelig at løsningen flyttes til en anden host så snart nytårstravlheden på betalingsløsningen er overstået.

Web10's support har egentlig været bedre en så mange andre steder, de har været høflige og svaret indenfor relativ kort, så jeg har intet at klage over på den front. Jeg er sikker på at hvis du har en hobbyside eller mindre erhverv med en ikke alt for kompleks installation, at web10 kan være en glimrende host, men jeg kan ikke anbefale dem til komplekse installationer med meget trafik.

Mvh

Mads

Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:51

Hej 

Jeg vil lige sige tak for hjælpen til alle som har deltaget i denne tråd, det er en kæmpe fornøjelse at man kan få så meget hjælp herinde.

Og så skal der lige gives et ekstra stort tak for hjælpen til Casper Tofte, som valgt at bruge sin eftermiddag på at hjælpe mig igennem installationen af Prestashop hos Web10. Det er ikke hver dag at man oplever at folk hjælper hinanden i disse tider.

Mange tak :-) 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)