Hej. jeg overvejer at flexleasing en bil fra Tyskland i mit enkeltmandsfirma. Bilen skal bruges 90% erhverv og 10% privat. Jeg har fået fortalt at jeg kan vælge at blive beskattet af driften af bilen, altså leasingydelse, forsikring, grøn ejer, diesel og service. Hvis jeg holder kørebog over mit brug af bilen, så ville jeg således kunne nøjes med at betale 10% af de totale driftsomkostninger i skat i stedet for 25% af bilens værdi? Er der noget der kan bekræfte det?Kan ikke finde svar på skat.dk |
den vil jeg da følge med i (af en eller anden grund kan jeg ikke abonnere på indlæg) men man kan som ejer af privatbil vælge at få erstatning for kørsel for firmaet ved at føre kørebog og så vælge mellem statens takster eller den faktiske udgift fordel som % i forhold til privat og firma
Jeg ville ikke tro det var muligt den modsatte vej - altså undgå beskatning af fri bil med de 25% (selv om det kunne gi fornuft måske) men om man kan tænke sig der er forskel mellem VSO anvendt eller ikke - det ved jeg ikke - du kunne jo lige tilføje om du er i VSO og om det er hvide plader eller andet for at få bedre svar
Lytter spændt med
vh John H