Hej Amino'er, Jeg vil gerne lige høre om I har lyst til at hjælpe mig med noget feedback på min idé. Jeg er meget i tvivl om markedet, og om det er noget som kunderne har lyst til at bruge. Idéen: Jeg arbejder på en dansk version af LoyalZoo.com, en mere simpel og virkelig smart loyalitets app, som giver kunder mulighed for at optjene points hvergang de køber hos en af de caféer, butikken og restauranter som er med i konceptet. Kundens optjente points kan senere bruges til at opnå rabatter, og andre spænde oplevelser som kun er mulige hvis man er en loyal kunde. Dette er blot en simpelt version af ideen. Jeg ved at der findes nogle som laver et lign. system med QR koder, problemet er blot at det er svært at holde sikkert, og det er ikke særligt meget nemmere for butikken at holde styr på. Sikkerheden er meget lav, da der er tale om en kode på et papir. Jeg har derfor "opfundet" et system som er meget mere simpelt, elegant og let at bruge for butikken. Markedet: Jeg håber selv at der er et marked og potentiale for ideen, det kræver bare et rimeligt stort stykke arbejdet at fastlægge. Jeg har nogle eksempler på hvorfor ideen teoretisk set burde virke. Føtex og McDonald's er begge to virksomheder som har lavet noget lign. Føtex har deres guldmærker, og McDonalds har lavet deres Coinoffers app. For ikke at glemme det gode gamle COOP-kort. Partnere: Pt. er jeg alene om konceptet, jeg har nogle super dygtige advisors, som altid vil hjælpe mig, men jeg kunne godt tænke mig at finde en eller flere som brænder lige så meget for konceptet som jeg selv gør. Så hvis I tilfældigvis skulle sidde derude og læse med, så send da en PM ;) Det skal siges at jeg står for programmeringen af systemet, og kunne godt tænke mig en salgs og marketing orienteret partner, ved siden. Det samme gælder for en potentiel investor. Skriv endeligt hvis jeg har fanget din interesse. Bum! Så, vi slutter som vi startede: "Hvad synes du om konceptet, og er det noget du vil tro at butikkerne har lyst til at have?" Tusinde tak for hjælpen, og glæder mig utroligt meget til at læse alle jeres svar. |
Hej.
Først og fremmest, rigtig fin idé. Dog ser jeg én essentiel udfordring: Der er en grund til at dette ikke er centraliseret endnu, og det er at virksomheder såsom fødekæder (McDonalds, Føtex osv.) opnår en del brandværdi ved selv at stå for disse loyalitetsprogrammer.
Men ellers godt. Med vilje og gå-på-mod er der ikke noget der ikke kan lade sig gøre. :)