Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udført engangs arbejde, kan ikke ændre i opgørelsen 2013?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære venner.

Jeg har udført noget freelance engangs arbejde for en kunde, og ønsker nu at oplyse det til SKAT.

Det er et beløb på 20.000 kr som er kommet ind på min konto.

1) Hvordan indberetter jeg de 20k? Kan ikke ændre i 2013 opgørelsen, skal det gøres i rubrik 12 for forskudsopgørelse 2014?

( forstod her http://www.amino.dk/forums/t/181855.aspx  at det skulle være rubrik 12 )

2) Hvor meget af beløbet og hvor henne skal jeg overføre dem ind til?

Hvis svar til 1) er rubrik 12 for 2014, hvad gør jeg hvis jeg fx får endnu en opgave fra kunden på eks 30.000 kr? skal jeg ændre feltet til samlet 50.000 og så igen regne ud og så sende det skat skal have ?

Jeg er deltids ansat ved siden af, og går ikke på SU.

Tilmeldt 8. Nov 13
Skrevet kl. 20:24

Kunden er fra Norge (arbejder i norge, og har betalt skat af de penge der) og har altså overført til min danske konto. Ved ikke om det betyder noget?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:02

Opgørelsen for 2013 er ikke ude endnu Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:07

AdamNielsen:
Kunden er fra Norge (arbejder i norge, og har betalt skat af de penge der) og har altså overført til min danske konto. Ved ikke om det betyder noget?
tror ikke jeg forstår den helt - er det dig der har betalt skat i norge af pengene?

Det er korrekt at du ikke kan tilføje noget i rubrik 12 som kræver at arbejdsgiver indberetter til dansk skat. Du kan givet skrive til skat ved at logge ind hos skat.dk som person - idet jeg går ud fra det er som person du har udført arbejdet og ikke som virksomhed. Så kan du skrive til skat, at du har haft udenlandsk indkomst på kr xx.xxxx som du ikke kan komme til at taste i rubrik 12 - og så kan de måske hjælpe men ellers vil du givet i den udvidede selvangivelse du kan anmode om, komme til at taste udenlandsk indkomst - eller bruge blanket angivelse som i http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=56180 

Hvis du vil se effekten kan du vel også bare taste beløbet ekstra ind i forskud som løn - det vil gi samme effekt skattemæssigt

Vent lige og hør om der kommer mere præcise svar

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 13
Skrevet kl. 23:52

Når jeg skriver opgørelsen 2013, mener jeg forskudsopgørelsen.

Tak - jeg hører med SKAT.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:55

AdamNielsen:

Når jeg skriver opgørelsen 2013, mener jeg forskudsopgørelsen.

Tak - jeg hører med SKAT.

god ide og som sagt vil du se hvad du skal af med, så bare put det på alm løn så får du en fornuftigt bedømmelse af din konkrete skat og KAN hvis du vil undgå rentetillæg (og efter 1/7 lidt værre strafrente) indbetale det manglende via dankort direkte

Fortæl gerne hvad skat siger om hvor man opgiver freelance indtægt fra udlandet når man ikke kan skrive i rubrik 12 (går ud fra der er punkt i den udvidede man har ikke lige tid at checke - man skal givet fold alle rubrikker ud)

vh John H

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:48

Hvis du ikke selv kan ændre forskudsopgørelsen for 2013 så er løbet kørt og du må vente med at selvangive beløbet når selvanvivelsen er klar til marts. Der lukkes for ændringer på forskudsopgørelsen den 30. dec og SKAT åbner først igen den 2. jan.

Tilmeldt 8. Nov 13
Skrevet kl. 11:11

Hejsa

Fik dette svar:

Hvis arbejdet er udført i Danmark, så skal det blot opgives som en B-indkomst her i Danmark. Så er det korrekt at indberette indkomsten i rubrik 11 eller 12 i danske kroner, så den bliver beskattet korrekt.

Hvis arbejdet er udført i 2013, så skal du afvente selvangivelsen for 2013 og indberette her. SKAT åbner for tastselv d. 10/3-2014.

-----

har prøvet at indtaste indkomst beløbet ind i rubrik 12, for forskudsopgørelsen 2014 (bare for at se hvor meget jeg skal af med) - men når jeg klikker Fortsæt, så står der at der ikke kan udregnes men jeg kun kan gemme ændringerne?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18

Du kan generelt ikke taste i rubrik 12 da den er automatik og kommer af at arbejdsgiveren skal skrive der. Du er derfor nød til at bruge 11 som de også skriver i så fald

Du må tage det i årsopgørelsen når den åbner og der får du rubrik hvor du kan skrive årsag til din ændring. Hvis du betaler skat, så bruges dit fradrag generelt allerede - og du ikke betaler topskat (over 480 t ca), og så kan jeg sige dig, at du skal sætte 45% af beløbet du har tjent af til skat, så har du et tal MEGET tæt på det korrekte - det er 44-45% skat - som svinger lidt med kommuneskat og om man betaler kirkeskat, men 44-45% rammer overordentligt tæt for alle med alm indkomst skat for indkomst der kommer oven i den normale

vh John H

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)