Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drone idéer?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay,

Jeg smider nogle spørgmål som du Jesper og andre gerne må svare på.

- Hvad koster en stor proff som kan bære noget?

- Har du et link til den der klub?

- Hvad kan man tage for reklame optagelser i 720p HD?

- Hvordan bliver jeg autoriseret? Og er der aldersbegrænsning?

- Kender du et sted hvor man kan få lov at prøve og flyve en "rigtig" drone?

Det ville være super fedt, hvis du ca. kunne besvare disse spørgsmål :)

- Mads

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

- Hvad en stor professionel drone koster aner jeg ikke. Men jeg tror ikke du skal blive overrasket over et pænt 5-cifret beløb.
De største af de fjernstyrede helikoptere, jeg flyver med, ligger hver især på den grimme side af 15.000 kr.. Dertil kommer så sender samt diverse andet "ground equipment" hvis du starter helt fra bunden af.

- Modelflyvning Danmark  www.modelflyvning.dk Det er ikke en klub, men den forening som binder alle os modelflyve-tosser og modelflyveklubberne sammen.
Jeg mener at medlemsskabet ligger på omkring 7-800 kr. om året. Og det er vel og mærke inklusiv et udmærket medlemsblad - og ansvarsforsikring.

- No Clue. Jeg arbejder i den grafiske branche og beskæftiger mig til daglig med tryk. Modelflyvning er min hobby, så jeg har ikke nogen som helt professionel erfaring omkring dette og derved heller ikke kender til prislejerne inden for området.

- Prøv at gå ind på www.modelflyvning.dk hvor der er et åbent debatforum. Du behøver ikke at være medlem for at benytte debatforummet. Derinde vil du kunne få hjælp til hvad det vil kræve at få en professionel autorisation til at flyve med droner erhvervsmæssigt.

- Nej. Jeg tror i det hele taget det er de færreste som giver andre lov til at prøve deres dyrebare legetøj. Spørg bare nogle af mine venner som har stået og savlet over en af mine flyvemaskiner eller helikoptere og spurgt om lov til at prøve. De har fået et pænt nej og et tilbud om at prøve en lille legetøjshelikopter i stedet - den er der så også de færreste som kan flyve med i første hug. Det plejer at ende med at den danser "the funky chicken" imens den laver hakker i gulvtæppet...

Men igen - prøv at skrive og spørge inde på debatten på Modelflyvning.dk. Men vær opmærksom på at de fleste derinde er hardcore modelflyvere og går meget op i deres hobby, fuldstændig lige som iværksættere herinde på Amino. Så gå stille og roligt til bidet derinde, hvis du vil tages seriøs. Hvis du til gengæld gør det, så kan du med stor sandsynlighed også få al den hjælp du har brug for omkring droner.

Jeg kan lige slutte af med et billede af mig og min datters nyeste byggeprojekt:



- med et vingefang på 2,3 meter, en startvægt på +9 kilo og en 25cc motor i næsen, er det endnu et stykke seriøst legetøj... Geeked

/Jesper

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Jesper! :) Jeg prøver at hoppe ind på deres debat!

Flot flyver du har dig!

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fed video kan sagtens lade sig gøre!

Flyver selv med det jeg kalder en UAS, da droner desværre har fået en negativ klang på grund af USA's mange angreb.

Har blandt andet optaget til Invita cup for Varde Cykelklub.

Det helt store problem for os modelflyvere der godt kunne tænke os at lave lidt lommepenge med vores flyvning er lovgivningen. Som studerende er det jo en oplagt mulighed, men det er som sådan umuligt at gøre noget lovligt for folk. Ovenstående film er fuldt efter lovgivningen, men ejendomsmæglere kan eksempelvis ikke bruges.

Er du en af dem der gør det alligevel, må jeg godt nok indrømme du er tarvelig. For du er som tidligere nævnt i denne tråd skyld i at det bliver hamrende ulovligt. Så som det også før er nævnt er det ikke bare at anskaffe sig en Phantom og flyve med den. Der skal også regler til.

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har lavet en infografik, der viser reglerne for droneflyvning og den må I alle hjertens gerne bruge ganske gratis, så længe I ikke ændrer i den. Jeg ville også blive glad for et link tilbage til min side, hvor reglerne for droner står forklaret.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hej Lars,

Den er bare super og meget enkelt beskriver de helt fundamentale regler omkring droner/modelflyvere Geeked

Jeg syntes dog at det med forsikring mangler. Det er set med mine øjne ret vigtigt at folk ved at ens familie/inboforsikring hverken dækker skader på flyveren/dronen, ting eller personer. Så rent erstatningsmæssigt gør man klogt i at være forsikret korrekt.

/Jesper


Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Jesper! Jeg lavede den for noget tid siden fordi jeg selv er helt vild med droner og meget gerne vil have en DJI Phantom Vision til at skyde fotos og video. Derfor undersøgte jeg reglerne og fandt ud af at det var svært at finde et sted, hvor det hele stod beskrevet i klart sprog, så det lavede jeg selv. Jeg har i øvrigt også selv tegnet dronen på infografikken.

Mht. forsikring så er det vel også en af grundene til at reglerne er som de er - at man netop ikke er forsikret, hvis dronen fx. får motorstop og knalder ned i hovedet på en løber til et marathon. Falder en drone på godt et kg fra fx. 50 meters højde, så er det alvorlige personskader, der sker. For ikke at tale om de snit-skader 4 rotorer kan anrette. :-/

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Sep 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk i noget tid arbejdet på et forum/videnscenter for UAS ejere, således at begyndere kan finde hurtigt overblik over regler mm. samt få hjælp på forum. Her kan både erfarne og uerfarne jo hjælpe hinanden.

Er her nogle UAS ejere, der kunne tænke sig at være behjælpelig? Her er IKKE tale om noget kommercielt projekt og alt er frivilligt arbejde!

Smid mig en mail på mrb@modelhelikopter.dk eller privat her.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)