Hej Aminoer. Jeg går med tanker om at starte op selvstændigt. Jeg har flere kort i ærmet, men ønsker som det første at starte op med noget vejledning/coaching/motivation til livsstils ændring og vægttab. Jeg har baggrunden og erfaringen til dette, så det er ikke der skoen klemmer. Jeg kan ikke gennemskue hvilken branche jeg skal registrere virksomheden under. Jeg er i tvivl om hvilken virksomhedsform jeg skal bruge, enkeltmands virksomhed eller ?? samt hvordan jeg griber det an hvis jeg senere vil starte andre grene op, som så kommer til at være en anden branche. Jeg er igang med at forfatte tekst til en hjemme side, men har ikke selv erfaring med at lave en sådan, og kunne godt ønske mig noget hjælp til dette. Jeg har ikke råd til at få et proff firma til det, findes der andre måder, hvis man ikke selv er en EDB haj ? Er der nogen der ved om det jeg har i tankerne skal registreres for lønsum eller momses ?? Jeg vil være yderst glad for indput på disse spørgsmål. På forhånd tak JD |
jadig:Hej Aminoer.
Jeg går med tanker om at starte op selvstændigt. Jeg har flere kort i ærmet, men ønsker som det første at starte op med noget vejledning/coaching/motivation til livsstils ændring og vægttab. Jeg har baggrunden og erfaringen til dette, så det er ikke der skoen klemmer.
Jeg kan ikke gennemskue hvilken branche jeg skal registrere virksomheden under.
Jeg er i tvivl om hvilken virksomhedsform jeg skal bruge, enkeltmands virksomhed eller ?? samt hvordan jeg griber det an hvis jeg senere vil starte andre grene op, som så kommer til at være en anden branche.
Jeg er igang med at forfatte tekst til en hjemme side, men har ikke selv erfaring med at lave en sådan, og kunne godt ønske mig noget hjælp til dette. Jeg har ikke råd til at få et proff firma til det, findes der andre måder, hvis man ikke selv er en EDB haj ?
Er der nogen der ved om det jeg har i tankerne skal registreres for lønsum eller momses ??
Jeg vil være yderst glad for indput på disse spørgsmål.
du kan søge branchekoder her http://www.virk.dk/integration/72805 det kunne være noget med 85.59.00 men søg løs i alle fald
Om du vil starte som enkeltmands eller i selskabsform kan du få hjælp med overvejelser om her i PERSONLIG VIRKSOMHED ELLER SELSKAB
Du kan udemærket ha flere brancher registreret under samme virksomhed/selskab'
Du skal skaffe dig et regnskabsprogram og måske forbinde dig med en billig ekstern bogholder der kan hjælpe med regnskab
Hjemmesiden overlader jeg til andre - men skal du har succes så kan det godt være penge værd at få den lavet ordentligt med gode SEO egenskaber så du bliver fundet af de folk du skal ha som kunder
vh John Hannover