Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tanker i forbindelse med opstart af virksomhed - indput ønskes.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Fra  Vitae Nova Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg går med tanker om at starte op selvstændigt. Jeg har flere kort i ærmet, men ønsker som det første at starte op med noget vejledning/coaching/motivation til livsstils ændring og vægttab. Jeg har baggrunden og erfaringen til dette, så det er ikke der skoen klemmer. 

Jeg kan ikke gennemskue hvilken branche jeg skal registrere virksomheden under.

Jeg er i tvivl om hvilken virksomhedsform jeg skal bruge, enkeltmands virksomhed eller ??  samt hvordan jeg griber det an hvis jeg senere vil starte andre grene op, som så kommer til at være en anden branche. 

Jeg er igang med at forfatte tekst til en hjemme side, men har ikke selv erfaring med at lave en sådan, og kunne godt ønske mig noget hjælp til dette. Jeg har ikke råd til at få et proff firma til det, findes der andre måder, hvis man ikke selv er en EDB haj ?

Er der nogen der ved om det jeg har i tankerne skal registreres for lønsum eller momses ?? 

Jeg vil være yderst glad for indput på disse spørgsmål. 

På forhånd tak 

JD

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47185
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27

jadig:

Hej Aminoer. 

Jeg går med tanker om at starte op selvstændigt. Jeg har flere kort i ærmet, men ønsker som det første at starte op med noget vejledning/coaching/motivation til livsstils ændring og vægttab. Jeg har baggrunden og erfaringen til dette, så det er ikke der skoen klemmer. 

Jeg kan ikke gennemskue hvilken branche jeg skal registrere virksomheden under.

Jeg er i tvivl om hvilken virksomhedsform jeg skal bruge, enkeltmands virksomhed eller ??  samt hvordan jeg griber det an hvis jeg senere vil starte andre grene op, som så kommer til at være en anden branche. 

Jeg er igang med at forfatte tekst til en hjemme side, men har ikke selv erfaring med at lave en sådan, og kunne godt ønske mig noget hjælp til dette. Jeg har ikke råd til at få et proff firma til det, findes der andre måder, hvis man ikke selv er en EDB haj ?

Er der nogen der ved om det jeg har i tankerne skal registreres for lønsum eller momses ?? 

Jeg vil være yderst glad for indput på disse spørgsmål. 

du kan søge branchekoder her http://www.virk.dk/integration/72805 det kunne være noget med 85.59.00 men søg løs i alle fald

Om du vil starte som enkeltmands eller i selskabsform kan du få hjælp med overvejelser om her i PERSONLIG VIRKSOMHED ELLER SELSKAB 

Du kan udemærket ha flere brancher registreret under samme virksomhed/selskab'

Du skal skaffe dig et regnskabsprogram og måske forbinde dig med en billig ekstern bogholder der kan hjælpe med regnskab

Hjemmesiden overlader jeg til andre - men skal du har succes så kan det godt være penge værd at få den lavet ordentligt med gode SEO egenskaber så du bliver fundet af de folk du skal ha som kunder

vh John Hannover

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 16:28

Hej JD

Ja, der er mange ting at forholde sig til og store og små udfordringer bliver blandet sammen i en stor grød.  

Læs om brancekoder her. Jeg vil forestille mig, at du skal vælge enkeltmandsvirksomhed til din coach virksomhed. Du må gerne sælge flere slags ydelser inden for samme CVR nummer. Ved siden af coaching må du fx gerne designe tøj.

Gå på opdagelse på Startupsvar.dk. Her vil du finde svar på mange af dine spørgsmål og opdage spørgsmål, du ikke vidste du skulle stille.

mvh

Mogens

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Vitae Nova Skrevet kl. 16:44

Mange tak for svar. 

Er selv meget i tvivl om branchekoden. Kan godt se at det kan høre under undervisning, men da det er sundhedsfagligt er jeg i tvivl om det kunne være 

86.90.90

hvordan finder jeg ud af hvilken er den korrekte ?

jeg går ud fra at det også hænger sammen med om det er lønsums arbejde eller der skal moms på. 

Jeg regner med at skulle bruge en smule hjælp til bogholderi, men mener dog at jeg kan klare en del selv. Regner med at tilkøbe dette.

Er der kommet noget nyt om hvornår man kan oprette IVS selskab ?  

hvis jeg vælger enkeltmands virksomhed, kan jeg så senere uden en masse bureaukrati skifte over til APS ??

vh  Jane 

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Vitae Nova Skrevet kl. 16:47

der skulle stå 86.90.90 som branchekode

men kan så forstå at det ikke er så afgørende om det lige er den ene eller den anden der bliver registreret. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47185
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:56

enten kommer nogen med indput eller du må læse dig ind på branchekoder, evt høre erhvervsstyrelsen

Ja det kan høre sammen med moms eller lønsum, men lønsum fordrer så også en række ting hvad angår den uddannelse der kræves for at høre med der - det må du også læse dig konkret ind på - google løs der er masser af materiale på nettet

IVS kan man stifte fra 1/1 2014 - det kan ikke gøres manuelt endnu så forvent mindst 8 ugers registreringstid -du så vel linket om IVS http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html 

Du kan ikke bare gå fra personlig virksomhed til ApS uden det du nok vil mene er en masse bureaukrati. Du KAN i nogen fald lave skattefri omdannelse, men det kræver givet revisor så ofte er det bare at lukke det personlige ned - eller lade det ligge lidt brak, og starte nyt ApS 

vh John H

Tilmeldt 27. Dec 13
Fra  Vitae Nova Skrevet kl. 17:04

Jeg har så lige fundet svar på mit lønsums spørgsmål i en anden Amino tråd. skønt. Ingen lønsums registrering her, grundet både uddannelse men også de " behandlings former" der høre der ind under. 

Når det så er sagt så kan dej se at branche koden kan vælges med flere vinkler, og at det kun er til statistisk brug, så er det jo ikke så farligt. 

Tænker at jeg så vælger at lave enkeltmands virksomhed, og " sparer op " til senere at lave APS. men om det så kræver en revisor ind over, det går nu nok med det, så er det jo fordi butikken går godt at det skal ændres. Det er jo positivt. 

Takker for indput 

vh Jane

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)