Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retur men minus porto ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

I takt med at vi er begyndt at sende mere og mere fra vores webshop, har vi nu flere gange oplevet at en forsendelse kommer retur fra PostDanmark hvor de skriver "Ubekendt på adressen" - dette skyldes jo nok at modtagerens navn ikke står på postkassen.

Men hvad bør vi gøre i sådanne sager ? Vi kontakter jo naturligvis kunden, og returnere pengene, men skal vi også betale portoen ?

Hvad gør i ?

Dbh Brian

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:00

Hmm... Det korte udgave er vel, at du ikke har leveret, uagtet at det Post Danmarks skyld. - Og når ikke du har leveret, skal du returnere det fulde fakturerede beløb. D.v.s. også portoen.

Hvis så de (Post Danmark) koster dig ordre/kunder/penge, ja så må du jo tage det med dem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27

Hej Carsten,

Helt enig - men i nogle af vores tilfælde har fejlen jo været at kunden har opgivet sit navn og adresse til en postkasse hvor kunden ikke bor, og det vil jeg jo mene er kundens eget ansvar at kunne oplyse en gyldig adresse.

Dbh Brian

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 12:39

Men hvordan vil du bevise at kundens navn ikke står på postkassen/dørtelefonen

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:47

Brian Mansfeldt:
Helt enig - men i nogle af vores tilfælde har fejlen jo været at kunden har opgivet sit navn og adresse til en postkasse hvor kunden ikke bor, og det vil jeg jo mene er kundens eget ansvar at kunne oplyse en gyldig adresse.

Jeg tror du skal betragte det som en fortrydelse med mindre du afsender varen igen, men det læser jeg det som om du ikke gør. Så er det egentlig underordnet hvem der har begået hvilke fejl, og du får nok heller ikke meget goodwill ud af tage den diskussion.

Vi har heldigvis ikke ret mange af den slags der kommer retur, og endnu færre hvor det ikke lykkedes at få forsendelsen frem i andet forsøg. Kan vi ikke få fat i kunden med henblik på at genfremsende ordren, så krediterer vi det fulde beløb inkl. fragt.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 142
Fra  Shinetech.dk Skrevet kl. 02:32

Jeg oplever det tit.

Som regel skyldes det, at modtagen ikke har sit navn på postkassen, men blot et husnummer.

Jeg plejer at sende varerne igen, når modtageren har skrevet sit navn på postkassen.

Jeg har altid betalt porto. Hvis du lader kunden betale portoen (hvilket er rimeligt, da der SKAL stå navn på postkassen), får du bare vrøvl ...

Du kan så tilgengæld fortælle kunden, at trods kundens fejl, betaler du porto igen - det giver lidt ekstra goodwill.

Jeg fremstiller klistermærker i høj kvalitet til virksomheder fra 6,80 kr. / stk.
Mine kontaktoplysninger findes her!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)