Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af eget tøjmærke

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.dk.

Vi er to personer som ønsker at starte vores eget tøjmærke, og sælge det på nette med fremtids planer om at åbne en butik med vores egne varer. Men først og fremmest skal det lige siges at jeg er ny her inde så jeg ved ikke om det er det rigtige overemne jeg har valgt.

men vi har nogle spørgsmål som vi gerne vil spørge om.

1. kender i nogle billige steder rundt omkring i EU hvor det er billigt at få produceret ens eget tøj altså hvad angår syninger og tryk samt vores eget mærke? (Brand

2. kræver det at man er medlem af CVR og skat eller er det lige meget? for jeg ved at hvis man tjener mindre end 50.000 kr. om året skal man ikke betale skat, men hvad hvis vi tjener over, hvor meget skat skal man så betale og hvordan er det med det?

3. hvilke måder ville i bruge til at få mærket ud?

jeg ser frem til at få svar fra jer. på forhånd tak.

-Dennis

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 22:24

Hey. Jeg har et veletableret streetwear mærke til salg, for det rette pris. Mærket er veletableret i Danmark, med en sund interesse fra udlandet også. Hvis det lyder som noget spændende, så send en PM til mig, hvor jeg kan vedhæfte flere informationer :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25

stijnesfyr:
2. kræver det at man er medlem af CVR og skat eller er det lige meget? for jeg ved at hvis man tjener mindre end 50.000 kr. om året skal man ikke betale skat, men hvad hvis vi tjener over, hvor meget skat skal man så betale og hvordan er det med det?

den del napper jeg. I må OMSÆTTE FOR ikke tjene men sælge/omsætte for max 50.000 kr - og ikke om året men for en hvilken som helst 12 mdr periode - læs gerne dette og forstå: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html 

I man altså køre uden CVR og moms hvis ikke I burde ha kunnet forudse at I ville kommer over de 50.000 og skal så betale moms af alle køb uden at kunne trække momsen fra, men skal ikke lægge moms på jeres salg heller.

I skal føre samme regnskab bortset fra momsen og I skal betale skat lige fra kr 1 i fortjeneste og frem og hvis I er 2 eller flere skal I enten når I skal ha virksomhed stifte I/S eller et selskab - eller indtil i når 50.000 føre regnskab hver for sig og skatte af fortjenesten (ca 44% hvis ikke I har topskat og i forvejen har anden indtægt der bruger jeres fradrag

Læs evt også http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 22:32

Hej Dennis,

Friskt initiativ, det synes jeg er fedt. Der er dog en del ting i skal tage højde for, så med fare for at skyde hele jeres ide ned, kommer følgende:

1. Jeg kender ikke nogen steder at få produceret tøj i EU, men jeg vil tro, at det er alt alt for dyrt ift. at få tøjet produceret i fx. Kina.

2. Det kræver et CVR-nummer, hvis man skal være en registreret virksomhed og tjener over 50.000 kr. om året. Det har noget med momsen at gøre, og ikke at man ikke skal betale skat. For skattefar slipper du altså ikke for, uanset om du tjener 1 krone eller 100 milliarder.

3. Uha, den er svær. Men jeg kan fortælle dig, at det er vanvittigt dyrt (penge man ofte ikke har som nystartet selvstændig) at lave en ordentlig markedsføringsplan og eksekvere den.

Jeg er næsten sikker på, at udover mobil/computer-tilbehørsbranchen, er tøjbranchen en af de sværeste brancher at klare sig i. Konkurrencen er simpelthen for vanvittig stor. Både af etablerede kæder (H&M, Pieces, Frederik, Din Tøjmand, Jack&Jones), og de lidt mere niche-prægede (i Odense hvor jeg bor, ligger der rigtig mange forskellige butikker).

Det er som sagt et hårdt marked at bevæge sig ind på, men intet er umuligt.

Hvis jeg var jer, ville jeg sætte mig ned og prøve at finde ud af, hvor i markedet der kunne være noget, som ingen andre har lavet endnu og derfra lave en forretningsplan.

Hvis i bare vil sælge tøj (uanset om det er jeres eget mærke eller ej), så glem det. I bliver ædt af jeres konkurrenter inden i får set jer om.

Desuden er det ikke bare liiiiige sådan at lave sit eget tøjmærke/brand. Mange går på designskole i årevis, uden nødvendigvis at bryde igennem og kunne sælge tøj til masserne.

Uanset hvad i vælger at gøre, så held og lykke med projektet :-)

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:22

Mark J:
2. Det kræver et CVR-nummer, hvis man skal være en registreret virksomhed og tjener over 50.000 kr. om året
NEJ omsætter for over 50.000 kr per 12 mdr uanset kalenderår - der er pokkers til forskel mellem at tjene og at omsætte/sælge for - en gang til:

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

i øvrigt ganske enig med dine betragtninger

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 23:24

Enig, kluntet og forkert formuleret.

Du har naturligvis helt ret.