Hej Casper ...
"Avanceret" er et spændende udtryk at bruge og hvis jeg skulle lede lidt i de gamle gemmer og finder nogle af årsagerne frem til, hvorfor jeg lagde alle ned på stribe dengang fra ultimo 90'erne og op gennem primo 0'erne, så ville mine nøgleord til dig være:
- typologi ... altså læren om mennesketyper, reaktioner, adfærd og heraf aflede: Fremadrettet kommunikation
- økonomisk argumentation .. altså det at være stærk i at sætte sig i kundens sted og visualisere ROI
- gennemgribende konkurrentviden ... altså det at spotte (evt. gennem spørgeteknik), hvem kunden bruger som leverandør i dag og herfra fremhæve potentialet ved at arbejde sammen med dig, netop på områder, hvor du ved din konkurrent er "svag"
- kombinere ovenstående med engagement ... altså at kunden mærker, du brænder helt igennem for det, du formidler
Det har for mig været meget hårde "avancerede" kompetencer, hvor jeg hos kunder har mødt kommentarer om at andre konkurrenter har spurgt dem: "Kommer Oxe ?" ... "så gider vi ikke byde..." :-)
Jeg er ikke trænet i at kunne lære dig disse ting og de kommer måske nok grundlæggende fra bøger også, men det at leve i netop disse mindset, er efter min bedste overbevisning, øvelse, øvelse og .... øvelse. Jeg håber måske andre kan byde mere konkret ind med kurser o.a.
Hvis du tænker lidt sparring på ovenstående kunne være fedt, vil jeg gerne gi' et par timer helt gratis. Om blot du vil tage turen til Roskilde.
Mvh
OXE & CO
Henrik Oxe - 2218 1220