Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avanceret salg og salgspsykolgi

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har nu læst adskillige bøger omkring salg og har deltaget på salgskurser i England, så jeg har efterhånden fået en udmærket viden og salgsteknik.

Jeg er altid ivrig efter at lære mere og vil nu rigtig gerne lære noget om avanceret salg og gerne avanceret psykologi. Det jeg søger er de guldkorn og øjenåbnere som mange af jer dygtige sælger sidder med, som gør jer så fandens dygtige.

Om den viden kommer igennem bøger eller salgskurser er underordnet, jeg søger alt der kan udvide mine kompetencer.

Kom gerne med jeres input.

God jul og godt nytår.

Mvh

Casper D 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Jeg er ikke sælger - jeg har faktisk ikke engang været på salgskursus Tongue Tied

MEN... jeg ved at en stor del af salg handler om at kunne læse den man står overfor. Så ved mere avanceret salg, så ville jeg nok personligt begynde at studere forskellige persontyper og karakteristika. Man man lære meget af kropsproget Smile

Personligt ville jeg gå i kamp med fx NLP og enneagrammet

Håber det giver mening :)

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper ...

"Avanceret" er et spændende udtryk at bruge og hvis jeg skulle lede lidt i de gamle gemmer og finder nogle af årsagerne frem til, hvorfor jeg lagde alle ned på stribe dengang fra ultimo 90'erne og op gennem primo 0'erne, så ville mine nøgleord til dig være:

- typologi ... altså læren om mennesketyper, reaktioner, adfærd og heraf aflede: Fremadrettet kommunikation

- økonomisk argumentation .. altså det at være stærk i at sætte sig i kundens sted og visualisere ROI

- gennemgribende konkurrentviden ... altså det at spotte (evt. gennem spørgeteknik), hvem kunden bruger som leverandør i dag og herfra fremhæve potentialet ved at arbejde sammen med dig, netop på områder, hvor du ved din konkurrent er "svag"

- kombinere ovenstående med engagement ... altså at kunden mærker, du brænder helt igennem for det, du formidler

Det har for mig været meget hårde "avancerede" kompetencer, hvor jeg hos kunder har mødt kommentarer om at andre konkurrenter har spurgt dem: "Kommer Oxe ?" ... "så gider vi ikke byde..." :-)

Jeg er ikke trænet i at kunne lære dig disse ting og de kommer måske nok grundlæggende fra bøger også, men det at leve i netop disse mindset, er efter min bedste overbevisning, øvelse, øvelse og .... øvelse. Jeg håber måske andre kan byde mere konkret ind med kurser o.a.

Hvis du tænker lidt sparring på ovenstående kunne være fedt, vil jeg gerne gi' et par timer helt gratis. Om blot du vil tage turen til Roskilde.

Mvh

OXE & CO

Henrik Oxe - 2218 1220

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)