Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udleje lejlighed - hvilken skattemetode

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal leje min lejlighed ud de næste par år. Jeg får 9000 i leje (108.000 årlig). Dertil kommer a conto forbrug. 

Hvilken metode vil I anbefale og hvorfor ?  jeg kan forstå at der er tremetoder: bundfradrag, kapitalafkast og virksomhedsordningen

ekstra spørgsmål: ved hvilken metode kan jeg undgå at betale ejendomsværdiskat ? Hvor stor en del af lejeindtægten vil tælle som indkomst ? 

mange tak på forhånd

//Andreas

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Bundfradrag= Personbeskatning

Jeg vil foreslå du bruger kapitalafkastordningen da den er mest enkel og især hvis du ikke har store renter.

Man skal ikke betale ejendomsværdiskat af udlejningsejendomme, du skal dog oplyse skat hvornår den er udlejet.

Hele lejeindtægten vil tælle som indkomst, husk dog at fratrække dine udgifter

SKAT: Du udlejer en bolig, som du ikke selv bor i

Fra København N
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Kah!  og tillykke med indlæg nummer 400! 

så man undgår altså ejendomsværdiskat uanset hvilken udlejningsmetode ? 

//Godt nytår!

Fra Næstved
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, ejendomsværdiskat skal i udgangspunktet kun betales på ejendomme, du bor i. 

Beskatning efter personskatteloven, hvor du anvender dit bundfradrag, er den nemmeste - men også den dyreste. 

Tilbage er kapitalafkastordningen og virksomhedsordningen, hvor førstnævnte som oftest er den mest attraktive hvis man kun har én ejendom - men som også nævnt ovenfor giver virksomhedsordningen god mening, hvis du har høje renteudgifter. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)