Det er da noget fis. Det er ikke nogen hindring at sælge et produkt, at det kan findes billigere et andet sted. Prisen er ofte den nemmeste parameter at sælge på, men da slet ikke den eneste. Du har allerede den fordel ift. de fysiske butikker, at dine kunder kan sidde i ro og mag foran skærmen og finde det, de gerne vil have uden at skulle ræse rundt i flere butikker for at finde det. Så mht. pris skal du i langt højere grad se på, hvad dine konkurrenter på nettet tager og hvis du heller ikke kan matche dem i pris, må du yde en ekstra service, markedsføre dig andre steder eller noget helt tredje. Men vedr. fragten, synes jeg 49 kr. lyder spiseligt. Resten kan du så lægge ind i prisen på produkterne. Køber dine kunder i gennemsnit to produkter hver gang, kan du jo dele det ud på 2. Fri fragt ved køb på XXX kr. er ofte også en god idé. Casper Blom har skrevet et blogindlæg om det som du kunne tage at læse: http://www.casperblom.dk/valg-af-fragtpris-i-webshop/ |
Bjørn - NiceWall.dk:Det er da noget fis. Det er ikke nogen hindring at sælge et produkt, at det kan findes billigere et andet sted. Prisen er ofte den nemmeste parameter at sælge på, men da slet ikke den eneste. Du har allerede den fordel ift. de fysiske butikker, at dine kunder kan sidde i ro og mag foran skærmen og finde det, de gerne vil have uden at skulle ræse rundt i flere butikker for at finde det. Så mht. pris skal du i langt højere grad se på, hvad dine konkurrenter på nettet tager og hvis du heller ikke kan matche dem i pris, må du yde en ekstra service, markedsføre dig andre steder eller noget helt tredje.
Med reklame udgifter og diverse oven i en pris der i forvejen er for dyr kan han godt glemme alt om det. Men det kan være du har tænkt dig at finansiere ham når han har haft underskud i et år og kassen er tom ?.