Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

undgå arveskatten og nyd livet på rejselegater

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Er I fuld gang med at læse til mine eksamener, samtidig søge legater til et udlands semester I Hong Kong.

Da rejselegater er skattefrie indkomst, hvis det bliver brugt I udlandet, om ideen med det samme. Nu skal I bare høre.

Arve summen kunne blive overført til et familie legat, hvor kun de relevante familie medlemmer kan " søge " legatet. De penge kan så blive brugt til rejser/ferier/grænsehandel you name it.

Den værdi jeg vil kan skabe vil være I form af.
-administration
-opstart og uddeling af legat midler
-undgå arve skatten

Indtægter kunne være I form af
- opstart gebyr (fast pris/% af arve summe)
- % del af rente eller % del af afkast, hvis summen bliver investeret I aktier osv. ...

Men, er det juridisk muligt? All feedback will be highly appreciated :)

Tak for jeres tid :D

— jonas a

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47201
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:59

JonasAndresen:
med det samme. Nu skal I bare høre.

Arve summen kunne blive overført til et familie legat, hvor kun de relevante familie medlemmer kan " søge " legatet. De penge kan så blive brugt til rejser/ferier/grænsehandel you name it.
Jeg kan ikke loven godt nok der, men tror næppe den vil kunne omfatte ferie/grænsehandel

I alle fald ville jeg bare sparke ind, at det vel var bedre at give et anfordringslån på det som skal bruges, og så fra hver forælder give 58.700 kr hvert år til barnet, som så kan betale lånet tilbage med pengene (der må ikke forhåndsaftales noget om tilbagebetaling med gaven)

eller bare gi 2 x 58.700 kr skattefri gave fra forældre til søn hvert år, sådan 117.400 burde jo kunne holde lidt i Hong Kong som tilskud

vh

Tilmeldt 25. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:01

Tak for dit feedback, det var bare en skør ide jeg lige fik :)

Så må jeg bare blive ved med at komme op med nogle nye ideer, Men igen tak for dit hurtige svar 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)