Er I fuld gang med at læse til mine eksamener, samtidig søge legater til et udlands semester I Hong Kong.
Da rejselegater er skattefrie indkomst, hvis det bliver brugt I udlandet, om ideen med det samme. Nu skal I bare høre.
Arve summen kunne blive overført til et familie legat, hvor kun de relevante familie medlemmer kan " søge " legatet. De penge kan så blive brugt til rejser/ferier/grænsehandel you name it.
Den værdi jeg vil kan skabe vil være I form af.
-administration
-opstart og uddeling af legat midler
-undgå arve skatten
Indtægter kunne være I form af
- opstart gebyr (fast pris/% af arve summe)
- % del af rente eller % del af afkast, hvis summen bliver investeret I aktier osv. ...
Men, er det juridisk muligt? All feedback will be highly appreciated :)
Arve summen kunne blive overført til et familie legat, hvor kun de relevante familie medlemmer kan " søge " legatet. De penge kan så blive brugt til rejser/ferier/grænsehandel you name it.
Jeg kan ikke loven godt nok der, men tror næppe den vil kunne omfatte ferie/grænsehandel
I alle fald ville jeg bare sparke ind, at det vel var bedre at give et anfordringslån på det som skal bruges, og så fra hver forælder give 58.700 kr hvert år til barnet, som så kan betale lånet tilbage med pengene (der må ikke forhåndsaftales noget om tilbagebetaling med gaven)
eller bare gi 2 x 58.700 kr skattefri gave fra forældre til søn hvert år, sådan 117.400 burde jo kunne holde lidt i Hong Kong som tilskud