Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har produktet, hvordan får jeg det solgt?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 5. Sep 08
Indlæg ialt: 16
Fra  Copenhagen - Code Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bygget et produkt der henvender sig til alle det tjener penge på et website. Produktet er godt, og der er allerede kunder i biksen, blandt andet et af Norges allerstørste websites (som alle i Norge kender) og jeg har også forhandlinger i gang med et af danmarks absolut største brands, om at de vil bruge det på alle deres websites.

Men da produktet er forholdsvist billigt ($14/måned) skal der en del kunder til før det batter.  Jeg savner input til hvordan jeg får det til at vokse, for jeg ved ikke meget om markedsføring/salg.

Umiddelbart tænker jeg selv at kommisionslønnede salg/markedsføring kunne være vejen frem.

Der hører med til historien at projektet arbejder jeg kun på i min fritid, og min tid går primært med at lave produktforbedringer og holde tingene i luften, ikke markedsføring.

------------

Om produktet:

------------

Produktet kan du se her muscula.com

Det går kort fortalt ud på at, hvis du for eksempel har en webshop, hvor indkøbskurven opdaterer når du klikker på en vare, så er det JavaScript-kode der sørger for at indkøbskurven virker. 

Som med alt andet kode kan der være fejl i den JavaScript-kode, så indkøbskurven ikke virker. Det kan for eksempel være at indkøbskurven ikke virker på alle iPads.

Som butiksejer, ved du intet om at nogle af dine kunder ikke kan bruge din webshop, medmindre de sender dig en mail - og hvem gør det når en webshop ikke virker?

Muscula installerer du fuldstændig som Google Analytics på dit website (tager 5 minutter), og så bliver disse fejl logget, du får en oversigt og detaljer om fejlene. Så du selv kan rette fejlene, og ikke gå glip af salg.

Muscula, virker for alt JavaScript-kode, ikke kun det du bruger til indkøbskurve.

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow.......det er smart.

Men jeg har ingen gode ideer. 

Kan man få patent på den slags ?

God vind med det.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad så hvis indkøbskurven er opbygget med PHP eller C#?

Hvad hvis javascript er slået fra i browseren?

Mvh Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 05:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt synes jeg du skyder dig i foden... Nej du skyder dig i begge fødder og i hovedet ved at lægge din ide/produkt op på Amino.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Men ellers en fed ide. Held og lykke med den.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 5. Sep 08
Indlæg ialt: 16
Fra  Copenhagen - Code Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy:
Personligt synes jeg du skyder dig i foden... Nej du skyder dig i begge fødder og i hovedet ved at lægge din ide/produkt op på Amino.

Det bliver du nød til at uddybe?

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Han mener vel at folk herinde kunne finde på at "låne" ideen

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 5. Sep 08
Indlæg ialt: 16
Fra  Copenhagen - Code Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Andersen:
Hvad så hvis indkøbskurven er opbygget med PHP eller C#?

Programmeringssproget på serveren (backend) har ikke nogen betydning for om du kan bruge Muscula. Langt de fleste inkøbskurve der lavet i både PHP og C# indeholder et element af JavaScript, og så kan situationen jeg beskriver opstå.

JavaScript bliver brugt i langt de fleste tilfælde, for det gør at din indkøbskurv kan opdatere på siden, uden at hele siden skal genindlæses.Det gør indkøbskurven hurtigere og smartere for den der vil købe i webshoppen.

Jens Andersen:
Hvad hvis javascript er slået fra i browseren?

For de få procent af brugerene der har slået JavaScript fra i browseren, vil jeg gå ud fra at de fleste indkøbskurve stadig virker (det bør den), men det kommer an på hvordan din indkøbskurv er programmeret. De få procent af brugerne vil ikke få JavaScript-fejl, og her er der ingen gavn af Muscula.

Men for langt de fleste besøgende er JavaScript slået til. Og her er det at man skal overveje hvad der sker hvis der er en JavaScript-fejl. Det kan meget nemt betyde at indkøbskurven slet ikke virker. Og her hjælper det ikke, at man har en indkøbskurv der virker når JavaScript er slået fra. For de kunder der har slået JavaScript til, er afhængige af at indkøbskurven med JavaScript virker som den skal, og hvis den ikke virker, kan de ikke købe noget.

JavaScript-koden skal virke for alle dine besøgende, og der er simpelthen så mange forskellige browsere, i så mange forskellige versioner at det er umuligt at teste dem allesammen. For slet ikke at tale om mobil-telefoner, tablets og så videre.

Når man har noget kode der skal køre i browsere og på devices hvor man slet ikke har testet om det virker, kan der ske fejl. Samtlige brugere der har benyttet mit system har opdaget fejl på deres hjemmeside som de har fået rettet. Og jeg vil sige at hvis man ikke bruge mit produkt, så skal du kigge på en af mine konkurrenter og bruge deres produkt - hvis du har bare en lille smule kritisk JavaScript-kode på dit website. Det skylder du dig selv og dine kunder (Det er møg irriterende når man gerne vil købe noget og webshoppen ikke virker)

Husk det kan være mange andre funktioner end bare indkøbskurven der benytter JavaScript-kode og dermed kan gå i stykker. For eksempel hvis man kan zoome på produktbilleder, en menu der folder ud/ind og lignende. Jeg har også folk der laver online-spil som kunder.

Men hov! Det var slet ikke meningen at det her skulle være en salgstale (undskyld, jeg brænder for produktet). Jeg ville gerne have et par råd til hvordan jeg får noget hjælp til markedsføring. For eksempel hvordan jeg kunne finde nogle folk der kunne lave provisionslønnet markedsføring for mig.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 5. Sep 08
Indlæg ialt: 16
Fra  Copenhagen - Code Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

LowDog:
Han mener vel at folk herinde kunne finde på at "låne" ideen

Hvis det er det han mener, så skal de være så velkomne. Jeg har arbejdet på det her produkt i over to år, det er til salg, og der er allerede konkurrenter. Så nu skal det markedsføres - ikke holdes hemmeligt Smile. Jeg har også blogget om det en del gange.

Det kan godt være at ideen virker simpel, men jeg tror enhver der går i gang med at lave en konkurrent vil blive enddog meget overrasket over hvor komplekst det er at lave en god løsning. Det blev jeg ihvertfald. Jeg har over to års hårdt arbejdes forspring, med forbedringer lavet ud fra de hundrede af millioner af JavaScript-fejl der er blevet logget på rigtige websites og bruger-feedback.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Jeg følger dig på G+ og har fulgt med i udviklingen de sidste par år, og dit produkt er bestemt spændende. Men hvis du skal have omtale skal du være knivskarp med værdien.

Jeg forestiller mig du laver en serie af cases, hvor du beskriver den effekt rettelse af fejl har haft på bundlinjen for dem der har brugt dit script. Hvis man f.eks. tracker hvor mange der forlader indkøbskurven uden at købe når de oplever javascriptfejl i forhold til dem der ikke gør, har man en håndgribelig værdi man kan kommunikere ud.

Sådanne cases kan være gæsteblogindlæg på mange af de største online marketing sites.

Det er i hvert fald et sted at starte, selvom det er et stort arbejde, og der er mange elementer som måske ikke ligger lige til højrebenet for dig som hardcore programmør (uden jeg ved det med sikkerhed).

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)