Som overskriften siger, er det så dumt at vælge tal og bogstaver i sit domæne
Eks: smykker10.dk
Jeg tænker ikke her noget med søgeordsdomæne, eller andet - mere at jeg tænker et domænenavn der kan huske, men hvordan ser google på domænenavne med både tal og bogstaver?
Jeg synes selv at de er vildt irriterende, fordi man altid er nødt til at forklare at tallet skal skrives med tal og ikke bogstaver. Man kan ikke bare sige smykker10.dk til en ven, uden yderligere forklaring.
Tror også radio24syv har fortrudt deres, hvor man gudhjælpemig har valgt en blanding ...
Jeg er helt enig med Jesper. Såfremt du alligevel vælger at benytte tal i dit domænenavn, så bør du i hvert fald sikre dig domænet både med tal og bogstaver, således at du f.eks. ejer både smykker10.dk og smykkerti.dk :-)
Det har ikke noget med smykker at gøre det som jeg havde tænkt, at jeg brugte ordet smykker, er bare som eksempel. Det er til noget andet jeg har i tankerne, hvor jeg lige syntes at et tal i ville passe godt - og det var mere om google ikke ser så godt på et domæne med tal, fremfor kun bogstaver.
Og så igen. Der er en del sider og blogs, der har masser af succes, selvom der er et tal i navnet. Har du noget at byde på, så skal folk skam nok huske det.