Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges - vi er blevet tilbudt gældsfinansiering!!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er et team, som har et projekt som løber op i +20 mio kr. før cash positiv, og nu står vi i en situation at vi er blevt tilbudt gældsfinansiering.

Normalt er det jo således, at man hæfter personligt for tilbagebetaling af gælden, men er der nogen af eksperterne herinde, som ved om der findes en løsning hvor vi ikke hæfter fuldt ud personligt, så vi ikke mister hus, bil, mv. hvis det går galt?.

Kan vi f.eks. forsikre risikoen??, eller findes der modeller hvor vi indskyder penge som kreditorer kan få adgang til i tilfælde af konkurs, men således at de ikke kan komme efter os videre?? 

Vil være meget værdsat hvis nogen herinde kender til gode modeller herfor, da vi ikke ønsker at stå i bundløs gæld resten af livet hvis det går galt, men gerne vil satse vores opsparing.

lad mig høre hvis nogen har input.

vh

K

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49

Det er jo rent et spørgsmål om hvad I kan aftale. Der er ikke specielle modeller for finansiering uden sikkerhed, det er aftale fra gang til gang, og naturligvis vil de som finansierer generelt være langt besværligere og dyrere (ejerdel eller royalty eller andet) jo mindre sikkerhed de har.

I kan jo evt tale med revisor om at overdraget hus og bil så det ejes af konen - men igen vil en klog investor jo løbe skrigende bort vil jeg tro?

Skal man tale model, så kunne det være at I jo kan stifte selskab, f.eks. et ApS og så kan de som kommer med penge give pengene til selskabet og hvis ikke I skriver under på, at I selv ud over selskabet forpligtes af beløbet, ja så er det kun selskabet der kan gå konkurs og så kan I max tabe f.eks 50.000 kr selskabskapital, men jeg kender ikke mange investorer der lige vil sætte + 20 mio i et projekt med kun sikkerhed i sådanne 50.000 kr som hurtigt kan få ben at gå på.

Jeg synes da det er fantastisk at I er blevet tilbudt fuld finansiering af et projekt til over 20 mio kr inden der kan være håb om penge tilbage, så det meste vil afhænge af, hvad de investorer er med på.

Var jeg dem stiftede jeg nok et selskab med en aps kapital på 20 mio og lånte jer så pengene fra det selskab, for så vil jeg mene de vil kunne få fradrag for tab i aktieindkomst for de 20 mio hvis I går konkurs og river deres selskab med, når I ikke kan tilbagebetale

Under alle omstændigheder forestiller jeg mig da at både investorerne og I tager en revisor hver ind - for at komme med konkrete forslag for det virker bestemt til at kunne lønne sig her

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 19:12

Hej

Som jeg umiddelbart læser jeres spørgsmål, så har et usikkert, men spændende projekt, der mangler penge for at kunne komme op og flyve. Banker er ikke interesseret i den slags projekter, så der er kun investorer tilbage. 

Prøv at læse artiklen Investorer, der det noget for dig. Her er beskrevet hvordan en investor tænker og du finder links til relevante kilder.

kh

Mogens

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:07

Har du prøvet at snakke med dine investorer?

Det er vel normalt at indbetale kapitalen i en form for virksomhed. Det kunne være APS eller A/S. Så hæfter i jo ikke personligt alle sammen. Med mindre investor kræver at i hæfter for indskuddet, som jeg nok også ville gøre for at i også har en del på spil.

Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:12

Hej Alle,

Tak for jeres input, det var en fin hjælp så vi blev lidt klogere.

vh

K

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)