Hej, jeg har sset i har hjulpet en del så nu ville jeg hører om i også kunne hjælpe mig. Jeg og min mand skal åbne vores egen salon og i den anledning har vi fundet nogle rigtige fine møbler (kunde stol vask og sidde bænk mm. som vi rigtig gerne vil købe hjem fra Kina. Sælgeren fortalte at leveringen ville være igennem seaport i kbh hvordan og hvorledes foregår dette og hvad med told omkostninger mm ? Hvor bliver afhentnings adressen? Vi er helt blanke her. Hjælp. |
Hej
Jeg kan godt forstå at det er meget fristende at købe i kina MEN hvis ingen af jer har erfaring med det så vil jeg råde jer til IKKE at gøre det. Der er simpelthen for meget der kan gå galt.
Har i lavet nogen kvalitetssikring af leverandøren? Og nej det er ikke nok at stole på hvad de siger....
Har i tjekket at designet i har fundet ikke er en kopi? Kineserne er ikke så gode til selv at finde på designs...
Hvad gør i hvis det i får ikke lever op til forventningerne - hvis i da får noget som helst leveret efter i har betalt.... det er jo svært lige at tage til kina og købe reservedele...
Er i importørregistreret?
Har i undersøgt om der er told på varerne?
Har i undersøgt om der er nogen sikkerhedsmæssige krav til varerne i vil købe?
Jeg skriver kun dette fordi jeg har set mange brænde fingrene i forsøget på.at score nogle billige varer i kina...
I kan selvfølgelig også tage chancen. Måske går alt godt.... men hvis i skal gøre det ordentligt så kommer i hurtigt til at bruge rigtig rigtig lang tid for der er meget i skal lære....
Mvh Morten