Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

møbler fra kina til Danmark

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 04:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har sset i har hjulpet en del så nu ville jeg hører om i også kunne hjælpe mig. Jeg og min mand skal åbne vores egen salon og i den anledning har vi fundet nogle rigtige fine møbler (kunde stol vask og sidde bænk mm. som vi rigtig gerne vil købe hjem fra Kina. Sælgeren fortalte at leveringen ville være igennem seaport i kbh hvordan og hvorledes foregår dette og hvad med told omkostninger mm ? Hvor bliver afhentnings adressen? Vi er helt blanke her. Hjælp. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg kan godt forstå at det er meget fristende at købe i kina MEN hvis ingen af jer har erfaring med det så vil jeg råde jer til IKKE at gøre det. Der er simpelthen for meget der kan gå galt.

Har i lavet nogen kvalitetssikring af leverandøren? Og nej det er ikke nok at stole på hvad de siger....

Har i tjekket at designet i har fundet ikke er en kopi? Kineserne er ikke så gode til selv at finde på designs...

Hvad gør i hvis det i får ikke lever op til forventningerne - hvis i da får noget som helst leveret efter i har betalt.... det er jo svært lige at tage til kina og købe reservedele...

Er i importørregistreret?

Har i undersøgt om der er told på varerne?

Har i undersøgt om der er nogen sikkerhedsmæssige krav til varerne i vil købe?

Jeg skriver kun dette fordi jeg har set mange brænde fingrene i forsøget på.at score nogle billige varer i kina...

I kan selvfølgelig også tage chancen. Måske går alt godt.... men hvis i skal gøre det ordentligt så kommer i hurtigt til at bruge rigtig rigtig lang tid for der er meget i skal lære....
Mvh Morten

Fra Vejen
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:27

Hej Zehrac,

Logistikmæssigt kan du bruge speditør - de kan også hjælpe dig med indfortoldning.

Aftal en "god" betalingsbetingelse med leverandør (brug evt. remburs) for at udgå at betale for ingenting. Lad ikke leverandør føle som om det er en engangshandler.

Men som WideEyes.dk&AAimport.dk sagde, er der stor risiko for jer, især kvalitetsmæssig, da møblerne er til erhvervsbrug. Og hvis I vil klage over noget en dag, kan I stadig finde leverandøren, kan I få reklamationsgødtgørelse? Smile

Mvh,
Tongfei

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 22:21

ktf2001:
Logistikmæssigt kan du bruge speditør - de kan også hjælpe dig med indfortoldning.

Du kan få et hurtigt overblik over muligheder og priser for transport inklusiv indfortoldning på www.transporteca.com. Vær opmærksom på at producenten i Kina skal have eksport licens eller benytte en agent som har det, da der ellers kan komme yderligere omkostninger. Spørg dem før i bestiller møblerne.

Hvis I selv arrangerer transporten, vær yderligere opmærksom på et par ting som beskrevet her: http://www.amino.dk/forums/t/216231.aspx

Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:21

Mange tak for jeres råd og vejledning, jeg turde ikke at købe noget hjem efter alt det jeg læste. Men til gengæld fandt jeg et fint sted jeg kunne købe møbler fra mange tak alle sammen.

Tilmeldt 24. Feb 14
Indlæg ialt: 24
Fra  OBUZI Skrevet kl. 23:31

3 enkle Trin:

1) Du bestiller FOB hos leverandøren

2) Du bestiller en speditør (de klarer al fortolding og leverer til din adresse). Du får som regel 3 dage at tømme kontaineren, hvis du bestiller en fuld kontainer.

3) Du betaler leverandøren et par dage før møblerne leveres på din adresse.

NB. du kan IKKE få udleveret varerne før betalingen er ført igennem. Speditøren kan simpelthen ikke udlevere varerne da du ikke er den retmæssige ejer før betalingen er gået igennem. Det ved leverandøren godt, og derfor kan han sagtens sende dine varer afsted uden betaling i første omgang. De tager dog altid en forudbetaling (depositum op mod 50%, afhængigt af hvor godt i kender hinanden)

Hvis du ikke stoler på leverandøren og han siger nej tak til ovenstående, så drop ham.

Hvis du skulle have interesse i at indkøbe indiske og andre orientalske møbler, venligst tag kontakt til Indie Company (customerservice@indiecomapny.com).

Et udvalg af indiske møbler kan ses på www.indieliving.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)