Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Armbåndsur - prototype, hvem?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

I dag kom den endelig. Ideen som kan få sat min iværksætter drøm igang. 

Jeg er kommet på en ide til et armbåndsur som jeg er sikker på der er et marked til. Jeg har undersøgt så grundigt som internettet nu tillader, og der er intet der minder om det jeg har i tankerne. Målgruppen er primært kvinder.

Jeg er 100% sikker på min ide og derfor villig til at kaste det der kræves i den for at den bliver en realitet. 

Derfor forstillede jeg mig at at den bedste måde at komme igang er at få lavet en prototype og få patent på den således at jeg har noget i hånden som jeg kan fremlægge for mulige investorer

Så som overskriften siger, er der mon nogen herinde der kan pege mig i retning af en en urmager/finmekaniker som kan fremstille et analogt ur fra bunden? Design er ikke vigtigt i første omgang da selve konceptet/funktionerne i uret er ideen. Det skal bare virke med de funktioner jeg har i tankerne, hvilke er ret simple.

Takker på forhånd, håber der er hjælp at finde.

Mvh Martin

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:31

Prøv at tage fat i nogle virksomheder i Kina.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:40

Den første prototype af et nyt urværk er noget der koster mange hundredetusinde kroner (millioner) så du skal lede efter noget standard der kan bygges om. Lidt samme med kasser - værktøj til en ny udfræsning af kasse - som skal passe 100% med skive og alt koster "kassen", så igen skal du enten være meget rig, ha store investorer eller - finde noget standard der kan bygges videre på

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 11:00

Houdini:
en urmager/finmekaniker som kan fremstille et analogt ur fra bunden? Design er ikke vigtigt i første omgang da selve konceptet/funktionerne i uret er ideen

Jeg tror faktisk at funktioner forbinder med design. Hvis du selv ikke har nogen tegning. kan nogle fabrikker i Kina hjælpe dig med at færdiggøre den, og bagefter fremstiller den after designet /(tegningen). Selv tegning koster kun 100-200 dollar

Ifølge dine forventede priser, vil fabrikker ambefalde nogle standard deler på dit ur, og lave "customized" elementer på det bagefter.

Mvh, Anne

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:01

Christophe Walch har erfaring med patenter og har også arbejdet med blandt andet Lego-, Jacob Jensen og Verner Panton ure.

Link 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 22. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:50

Jeg har lavet en meget grov skitse af hvad jeg havde i tankerne. Og forestillede mig nemlig at der ville kunne bygges videre på en skabelon som allerede er i produktion. Det drejer sig ikke om avanceret tidstællings mekanismer osv. Det er ret simpelt, det er nok noget der nærmere minder om et slags stopur. 

Nu har jeg også fået sovet lidt på det, og kom til at tænke på at det næsten må være nemmere at få lavet en digital udgave da det er software der skal programmeres frem for et analogt hvor der skal finmekaniske løsninger til at få det til at fungere. Nu er jeg ikke ur ekspert så har i virkeligheden ingen anelse om hvordan det fungere. 

Prøver at undersøge de muligheder der er blevet postet herinde og ser hvad de siger, men ville foretrække at have det inden for rimelig afstande så jeg selv har mulighed for personligt at fremlægge mit projekt således at der ikke er nogen misforståelser.

Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 16:15

Inova Watches i Sønderborg (www.inova-watches.com) har også gang i en ret speciel ur-design til damer, som i øjeblikket kører crowd-funding kampagne på Booomerang.dk, så vi kan måske hjælpes ad...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)