Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab - fravalg af revision

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Åbyhøj
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Glædelig jul ;)

Jeg har et holdingselskab der blev stiftet i 2012 (nov) og i forbindelse med det fik jeg en revisor til at ordne regnskabet for 2012. Nu har jeg så fundet ud af at jeg kan fravælge revision - men hvordan er det liiiige helt præcist det skal gøres rent praktisk?

Jeg har læst lidt inde på http://erhvervsstyrelsen.dk/fravalg_af_revision 

På nuværende tidspunkt ejer mit selskab ikke noget andet end de penge som er i egenkapitalen - og derfor giver det ikke mening for mig at betale en revisor 5-10.000 kr for at "skrive under" på at regnskabet er ok.

I forbindelse med stiftelsen har jeg blot brugt en "skabelon" som man kunne downloade på erhversstyrelsens hjemmeside.

Tak på forhånd :)

-Wel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan du gør - fremgår af dit link. Du skal på førstkommende ordinære generalforsamling træffe beslutning om fravalg af revisor. Ændre dine vedtægter og anmelde dette til Erhvervsstyrelsen.

Få evt. din revisor til at hjælpe dig...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Hvordan du gør - fremgår af dit link. Du skal på førstkommende ordinære generalforsamling træffe beslutning om fravalg af revisor. Ændre dine vedtægter og anmelde dette til Erhvervsstyrelsen.
samt beskrive i regnskabet at I opfylder reglerne for fravalg af revision og har fravalgt revision for kommende regnskabsår (m.a.o. kan I ikke gøre det for indeværende/bagudrettet)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. tak for jeres respons.

hvis jeg skal fravælge revision for næste år, skal det så skrives ind i selskabsvedtægterne inden året er omme?

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Wel Rachid:

hvis jeg skal fravælge revision for næste år, skal det så skrives ind i selskabsvedtægterne inden året er omme?

Du skal som sagt gøre det ved den næste ordinære generalforsamling, og du kan således fravælge det fra 2014. Der står i dine vedtægter hvornår den skal holdes. Da der kun er én ejer, ja så skal du jo bare skrive et "referat" hvori du skriver din beslutning. Du skal herefter ændre dine vedtægter, så det fremgår at du har fravalgt revision og du skal fjerne paragrafer som omhandler revision. Dette skal du så registrere via webreg.dk. Ja, det står jo i det link du selv har fundet.

Jeg vil desuden bemærke, at du slet ikke behøvede at indlevere årsregnskab for 2012 da det første årsregnskab gerne må omfatte en periode på op til 18 måneder.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar.

I forhold til 2012 - så ja.. hvad ved jeg.. oprettede firmaet i nov. 2012. så første regnskab var på blot 1½ måned. Dyre lærepenge ;)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)