Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

firefox og crome, vises hjemmeside perfekt, IE ligner det lort, hvorfor det??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad er det der gør at en hjemmeside ser så forskellige ud i hver sin brower? eller til forskel fra crome og IE 

Jeg har rettet de forskellige ting, så de fungere i EI og det skal lige siges jeg har været inde og kode i det forskellige ting, 

Det er prestashop vi snakker om. og det hele spiller bare i de andre brower, men IE går ind og fucker det hele op, i dias show og logo, nede i footeren, og sådan nogle ting. det er da mærkeligt, eller er da en simpel logisk forklaring på det? 

jeg er lidt nyskerig omkring, hvorfor den gør det? 

Fra København S
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:50

Hej,

Hvilken version af IE bruger du? IE 8 og 9 er meget forældet og "besværlige". Så der er mange CSS koder der ikke kendes af browserne og derfor ikke bliver vist.

Edit: Det samme gælder Javascript. Der er mange uoverensstemmelser i hvordan man henter bestemte variabler og funktioner.

Med venlig hilsen

Thomas

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 17:10

Der er ikke nødvendigvis bare én ting der gør men oftest skyldes det simpelthen dårlig eller forældet kode. Her en artikel (om end lidt teknisk), der beskriver de vigtigste elementer i forhold til at få en side til at fungere crowssbrowser; DOCTYPE og valid kode.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:16

Jeg har lagt mærke til det samme. Hjemmesiden vises ok i Chrome, Safari og Firefox, men ikke i IE, og det er specielt IE 10. Den viser tekst med en kæmpe font og forkerte farver i tabeller. Har ikke det samme problem med ældre IE-versioner.

Det besvarer ikke Cecilies problem, og jeg har ikke fundet nogen, der kan give en entydig forklaring. Jeg fik forslag om at rette i stylesheets, men det hjalp desværre ikke.

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 17:17

Mange bruger stadigvæk IE 8,9,10 og min hjemmeside viser også en del fejl på den browser, men jeg er holdt op med at rette dem, da jeg satser på Chrome som jeg aldrig har oplevet fejl med. 

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Fra København S
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:23

Det er svært at udelukke IE8 endnu. Der er stadig rigtig mange virksomheder der bruger den. :-(

Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Cecilie,

De forskellige browser typer læser kode forskelligt og er derfor du oplever at websitet fremtræder anderledes i IE frem for eksempelvis Firefox og Chrome. Derudover er der også forskel fra version til version. Du skal evt. gøre op med dig selv til hvilken version du vil optimere websitet til.
Jeg ville personligt selv holde mig til max. IE8, IE9, IE10 og den seneste IE11 og evt. Safari for MAC browser (OSX).

Der findes utallige hacks til f.eks IE som i mine øjne nok er den mest besværlige at have med at gøre. Så besværligt er det nu heller ikke, du skal finde ud af hvad for hacks der skal indsættes de forskellige steder.

En anden mulighed er IE betingede kommentarer at anvende klasser til body-tagget. Det er beskrevet i nedenstående link (på engelsk)

Jeg fandt i mine gemmer denne blog af Paul Irish som er en af de førende udviklere for Google. Hans blog indlæg har hjulpet mig selv utallige gange.

http://www.paulirish.com/2009/browser-specific-css-hacks/

Håber den kan afhjæpe nogen af de issues du sidder med pt. Om ikke andet så findes der også tusindevis af blogs som du evt. kan søge på Google.

Bedste hilsner,

Kevin

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 17:35

jeg har den nyeste verison.. men jeg fandt så ud af at det var noget kodning jeg ikke havde fået slettet, så det lå sammen med den nye kode, da jeg fjernede det, var den helt perfekt, i alle browser.. så du har nok ret i at det er derfor. :) 

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 00:40

Thomas Bonde Pedersen:
Det er svært at udelukke IE8 endnu. Der er stadig rigtig mange virksomheder der bruger den. :-(

ja det er det, jeg er personligt stor fan af crome, og jeg synes genralt jeg oplever problemer med IE - man må håbe det bliver bedre på et tidspunkt.

skriften er også anderledes og sådan, det har jeg så valgt at la være, det andet bare skal fungere. så det hele ikke rykket, og logoet står ned i søge funktionen lige pludseligt. så må jeg ændre slide, så det både ser godt ud i crome og IE, størrelse mæssigt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)