Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturanummer

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Anton Pottegård:
Når jeg har slettet to godkendte fakturaer så kan jeg ikke få dem frem igen og jeg kan ikke oprette nye. De er 100% væk i mit system og jeg er nu efterladt med et hul på to i min fakturarække.

Ja, det lyder som en fejl. ALLE fakturaer, altså også dem med fejl, kreditnotaer, fejlagtigt oprettede 0-fakturaer, ALT burde være til at finde igen, så f.eks. SKAT kan gå ind og se alle fakturaer - naturligvis med fortløbende numre - uden huller.

Men at man nogle gange laver den slags fejl, så to kunder lige efter hinanden får tilsendt f.eks. faktura 203 og 210, det er fuldstændig ligegyldigt.

Jeg er selv stadig på den med et ringbind og papirkopier, men formen er ligegyldig. Alle fakturaer skal bare være at finde.

Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør kunne gå ind under indtillinger (det lille tandhjul øverst i højre hjørne) og derfra vælge papirkurv. Så kan du se og gendanne de fakturaer, du har slettet.

Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er årets julehelt!

Jeg har gendannet de to og nu skal jeg bare lave kreditnotaer på dem og så starte forfra. Besværligt - men det er da en løsning! Tusind tak :o)

PS: Det var da også et sted at gemme papirkurven!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Et eller andet sted skal papirkurven ligge og husk, så vidt vides er Dinero det eneste system på markedet der har en papirkurv :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
og husk, så vidt vides er Dinero det eneste system på markedet der har en papirkurv :-)

... hvad der i sidste ende også reddede dagen :o)

Nu hvor frustrationerne (ved udsigten til at være låst ude af Dinero) har lagt sig kan jeg måske re-formulere mig, denne gang lidt mere konstruktivt:

Som jeg forstår det på alle de kloge hoveder der har svaret her så er der aldrig nogensinde et scenarie hvor det er OK at slette en faktura når den først er godkendt. Det skal nok passe - jeg ved ikke nok om det juridiske til at indvende noget mod det. Dette er dog i modstrid med den advarselstekst man får frem når man gør det (der angiver at det kun er noget snavs i fald man har sendt fakturaen til kunden). Desuden har man - i hvert fald i Dineros test-fase - haft mulighed for at gøre det og efterfølgende rette fakturanumrene. I den nuværende model kan man dog ikke 'rette til' efterfølgende. Med andre ord: Hvis man formaster sig til at slette en faktura er man 'låst ude' indtil man har fået gendannet den.
Konklusionen på dette må være at man bør fjerne muligheden for at slette en faktura når den først er godkendt. Man bør i stedet få at vide at dette aldrig er i orden og at man altid bør oprette en kreditnota
På denne måde slipper man også for at overveje hvor skraldespandsfunktionaliteten hører bedst til... ;o)

mvh
Anton 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om denne er havnet i noget limbo - nowhere land- Jeg kan ikke tro andet, end at man KUN kan slette (idag i alle fald) via papirkurv, hvis ikke en faktura er bogført

Jeg tror heller ikke man kan slette en bogført faktura, uden det udløser en kreditnota man skal håndtere - hvis ikke det gør det så er der noget galt

Har man ikke sendt sin egen faktura, så har man faktura og kreditnota i systemet som går op imod hinanden og alt er OK og man kan lave en ny faktura

Har man sendt fakturaen, skal systemet naturligvis ved sletning udløse en kreditnota som kan sendes til kunden helt som en faktura kan når man laver en sådan. Jeg tror også systemet er sådan idag.

Du har fået en advarsel om at du ikke må slette hvis du har sendt fakturaen til kunden, og havde du det, så skulle du naturligvis ikke slette, og havde du ikke sendt den, så kunne du slette for så sker der stadigt givet en kreditering af den faktura du havde bogført, nu skal du blot ikke sende den til kunde, som jo aldrig så har fået selve fakturaen

Systemet skal givet hvis du har sendt fakturaen til kunden, udstede en kreditnota til afsendelse, og det tror jeg bestemt også det gør, 

Skrældespanden er til for at slippe for ord som kredtinota og modbogføring - den gør det helt automatisk. Har du slettet noget du ikke har sendt til kunden, så sørger skrældespanden for at alt modposteres helt automatisk og derfor er der nyt nummer på næste faktura

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Står der noget i lovgivningen omkring sletning og tømning af papirkurven. Jeg kunne meget godt tænke mig at man kunne tømme den. Går meget op i renlighed og der er styr på det, og er ved at få stress at der ligger ting i papirkurven.

Jeg ved godt det lyder som en surt opstød, det er det ikke. Jeg hard et bare ikke så godt med en fyldt papirkurv :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - hele ideen med papirkurven er at man kan smide ting i den - og så laver den al den bogføring man behøver korrekt og gemmer transaktionssporet. Man må aldrig slette et transaktionsspor, så vil du ikke bruge papirkurven, så kan du jo bare lære at bogføre modsat hvis du har lavet noget du har slettet - men du misser totalt hele tanken med en papirkurv, der skal gøre det let for folk der ikke kan så megen bogføring og bruger papirkurven til at køre en bogføring modsat. Det er ikke smidt ud, men det er bogført lige modsat den fejl man lavede.

Det papirkurven gemmer er lovbestemt - man må aldrig slette noget der er bogført uden det kan spores i "transaktionssporet" - men lad være med at bruge den hvis du har store renlighedskrav til hvad du vil ha i en papirkurv og bare bogfør gammeldags modsat din første bogføring, og lav så en ny som du vil ha den, hvis det gør det bedre for dig, så er din papirkurv helt tom.

Måske nogen forvirres af ordet papirkurv fordi de ikke forstår den -  Det er ikke et sted ting smides ud, det er en modposteringskurv - fejlrettelseskurv ikke en der smider ting ud, men det er jo ikke så mundret. Jeg tror alle vil forstå ret hurtigt trods alt.

God Jul 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Anton .. godt kæmpet.. og super tålmodighed du har,,,

Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Så det du siger er, at når jeg nu har en faktura med forkert navn på 3000,- og det var en fejl. I det jeg smider den i papirkurven, så bliver der oprettet en mod faktura på de 3000?
Side 3 ud af 4 (32 indlæg)