Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturanummer

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

David Andersen - Dinero:

1) Du opretter 2 fakturaer og bogfører dem (godkender dem)

2) Du sletter dem (arkiverer dem)

Det er egentlig meget godt ramt.
Det er bare noget fandens bøvl at ændre. Jeg har i øvrigt gjort det samme en gang tidligere, men dengang (et par måneder siden) kunne jeg godt ændre fakturanummeret på den efterfølgende faktura.

Det er desværre ikke min første faktura - så muligheden med at slette hele mit regnskabsår kan ikke rigtig bruges. 

Et filosofisk spørgsmål: Hvis det er sådan systemet er sat op - hvorfor dælen tillader systemet så at jeg kan slette en faktura efter at den er godkendt? Det betyder at alle der gør sådan effektivt set bliver låst fra muligheden for at have en fortløbende nummerering...

Medmindre jeg overser et eller andet må det betyde at jeg - fordi jeg har slettet de to fakturaer - må sige farvel til Dinero. Ærgerligt.

Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 14:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Hansen:
Hmm, jeg ville nok bare skrive det på "i hånden" (rette i PDF filen) hvis det kun er forfaldsdatoen der mangler.
Det tror jeg godt jeg vil love dig at du ikke kommer i fedtefadet for :-)

Okay, det gør jeg så. Tak for hjælpen! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:24

Jesper Hansen:
Hmm, jeg ville nok bare skrive det på "i hånden" (rette i PDF filen) hvis det kun er forfaldsdatoen der mangler.
Det tror jeg godt jeg vil love dig at du ikke kommer i fedtefadet for :-)

Jo det vil da skabe kaos, for du har jo slette de to faktuarer så de er jo ikke bogført, og så må du jo ikke nu sende dem og bare rette i hånden

Når de er slettet med papirkurven så er det IKKE slettede men krediterede som David forklarede - de er arkiverede og stadigt i systemet som numre, bare er de tilbageført

Numrene findes altså underliggende i systemet stadigt og derfor får du nyt nummer for den nye faktura. Det er en fuldt vel fungerende lovlig funktion som bare gør kreditering lettere for folk der ikke forstår bogføring så godt

Du må endeligt ikke nu rette i den faktura du har slettet og udsende det, du skal lave en ny med nyt nummer - ellers har du ingen bogføring af det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 14:26

Cookie - John Hannover:
Du må endeligt ikke nu rette i den faktura du har slettet og udsende det, du skal lave en ny med nyt nummer - ellers har du ingen bogføring af det

Jeg havde ikke indtryk af at EMIL havde slettet fakturaen endnu.
Ellers beklager jeg.

Tilmeldt 28. Jun 13
Skrevet kl. 14:27

For mig drejede det sig kun om én faktura, og man kan genskabe den igen, så den er bogført, men uden forfaldsdato.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:29

Emil Kjær Eriksen:
For mig drejede det sig kun om én faktura, og man kan genskabe den igen, så den er bogført, men uden forfaldsdato
helt korrekt - op af papirkurven og gør du det kan du bruge den med rettelser, bare du genskaber først

Enten genskab og ret manuelt eller lad være slettet og ny med nyt fakturanummer - all by the book

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 14:32

Emil Kjær Eriksen:
For mig drejede det sig kun om én faktura, og man kan genskabe den igen, så den er bogført, men uden forfaldsdato.

Hmm okay Emil, jeg troede ikke du havde "slettet" den, men blot kommet til at godkende en, hvor der manglede forfaldsdato på.
Men hvis du kan genskabe den (må vel så være med et nyt fakturanummer?) så kan du godt bare skrive forfaldsdatoen på i hånden, bare der er overensstemmelse med de bogførte poster og "fysiske" fakturaer i form af beløb og numre.
Jeg ved så ikke om du får problemer med registreringen af betalingen, hvis datoen mangler.
Jeg er ikke nogen Dinero haj, kom egentlig bare ind over med min historie om snyd, hvis man kan udskrive færdige fakturaer uden at bogføre dem Smile

Tilmeldt 28. Jun 13
Skrevet kl. 14:39

Det er helt fint - jeg har fået styr på det. Tak for hjælpen til Jer begge. God jul!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 14:41

Tak I lige måde Emil!

Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:04

Bare så jeg er 100% sikker på at der ikke er noget at gøre:

Når jeg har slettet to godkendte fakturaer så kan jeg ikke få dem frem igen og jeg kan ikke oprette nye. De er 100% væk i mit system og jeg er nu efterladt med et hul på to i min fakturarække.

Det er fint nok at konklusionen er at jeg ikke skulle have slettet dem, men det undrer mig bare når nu systemet tillod mig at gøre det.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)