Jeg har fået lavet en faktura som jeg opdagede indeholdt en fejl. Jeg havde 'godkendt' den, men ikke sendt den til kunden. Det var faktisk to fakturaer. Jeg har nu slettet begge og vil gerne lave dem igen, men det kan jeg ikke. Den bliver ved med at sige at fakturanumrene allerede er brugt. Og jeg kan jo ikke så godt fortsætte med næste fakturanummer da jeg så har sprunget to over... Hvad hulen gør jeg nu? |
Dinero går jeg ud fra? Du havde godkendt den men ikke sendt den. Betyder det, at du bare i stedet for at bruge funktionen med automatisk at sende, ville printe PDF og selv maile, så det med godkendt betyder, at du havde bogført fakturaen, så betyder det at du sletter formentlig bare at der genereres en kreditnota men måske den så ikke sendes, når du selv havde valgt ikke at sende
Jeg ved jo ikke hvad det er for program men basis er, at hvis du har godkendt en faktura og det betyder bogført en faktura, så kan/må intet system slette den. Den skal, om ikke andet i baggrunden, stadigt findes i systemet også med dens tilhørende kreditering, og næste faktura vil så få næste nummer
Du må høre dinero support mere konkret hvordan det foregår når du har "godkendt" men ikke sendt, det er ikke lige til at forstå uden at vide præcist om det var bogført - men var den, så burde du ha fået en kreditnota til dig selv synes jeg til bilagsmappen (men jo ikke sende hvis du ikke har sendt noget til kunden)
vh John H