Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturanummer

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået lavet en faktura som jeg opdagede indeholdt en fejl. Jeg havde 'godkendt' den, men ikke sendt den til kunden. Det var faktisk to fakturaer. Jeg har nu slettet begge og vil gerne lave dem igen, men det kan jeg ikke. Den bliver ved med at sige at fakturanumrene allerede er brugt. Og jeg kan jo ikke så godt fortsætte med næste fakturanummer da jeg så har sprunget to over...

Hvad hulen gør jeg nu?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:53

Dinero går jeg ud fra? Du havde godkendt den men ikke sendt den. Betyder det, at du bare i stedet for at bruge funktionen med automatisk at sende, ville printe PDF og selv maile, så det med godkendt betyder, at du havde bogført fakturaen, så betyder det at du sletter formentlig bare at der genereres en kreditnota men måske den så ikke sendes, når du selv havde valgt ikke at sende

Jeg ved jo ikke hvad det er for program men basis er, at hvis du har godkendt en faktura og det betyder bogført en faktura, så kan/må intet system slette den. Den skal, om ikke andet i baggrunden, stadigt findes i systemet også med dens tilhørende kreditering, og næste faktura vil så få næste nummer

Du må høre dinero support mere konkret hvordan det foregår når du har "godkendt" men ikke sendt, det er ikke lige til at forstå uden at vide præcist om det var bogført - men var den, så burde du ha fået en kreditnota til dig selv synes jeg til bilagsmappen (men jo ikke sende hvis du ikke har sendt noget til kunden)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 13:07

John: I Dinero bliver fakturaen ikke automatisk sendt ud efter man har trykket "Godkend" - det skal man selv gøre bagefter.

Jeg sidder med præcis samme problem i Dinero. Det er da lidt noget regelrytteri, at man ikke kan slette en faktura bare fordi, man har trykket "Godkend", og selvom man ikke har sendt den ud - hvad nu hvis man ville teste systemet før man sendte en faktura ud og lavede en prøve? :)

Tilmeldt 4. Jul 13
Skrevet kl. 13:09

Det er lige præcis Dinero jeg sidder med.

Jeg er helt enig i at det er fint at der er en sikring - og den er der også med nogle store fede advarsler om at man ikke må gøre dette hvis den er sendt ud. Men det var den nu engang ikke - jeg skulle bare rette en fejl.

Jeg må forsøge at få fat i Dineros support - men hvor gør jeg det?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 13:15

Emil Kjær Eriksen:
Jeg sidder med præcis samme problem i Dinero. Det er da lidt noget regelrytteri, at man ikke kan slette en faktura bare fordi, man har trykket "Godkend", og selvom man ikke har sendt den ud - hvad nu hvis man ville teste systemet før man sendte en faktura ud og lavede en prøve? :)

Lige præcis den regel er der for en meget god grund, da det ellers ville være nemt at snyde.
Jeg har set det praktiseret for mange år siden, et sted hvor jeg var ansat, og hvor man kunne udskrive en faktura uden at bogføre den og så bare lade være at bogføre. Jeg vil undlade at komme mere ind i detaljer om hvor nemt/hvordan der svindles hvis du har den mulighed.

Hvis du vil lave en prøve kan du sagtens gøre det, bare du også laver en kreditnota og beholder begge bilag :-)

Tilmeldt 4. Jul 13
Skrevet kl. 13:47

Jeg er principielt uenig i at systemet skal indrettes med hensyn til dem der forsøger at snyde - på bekostning af at andre kan komme i vanskeligheder. Men det er nok mere en filosofisk diskussion.

Systemet - som det er nu - tillader at jeg sletter. Det har jeg gjort - og nu kan jeg ikke oprette dem igen. Så enten skal der gøres noget så jeg kan få lov at lave dem igen, eller også må jeg opgive at bruge Dinero da jeg så ikke længere kan lave mine fakturaer herinde...

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 13:52

Anton Pottegård:
Systemet - som det er nu - tillader at jeg sletter. Det har jeg gjort - og nu kan jeg ikke oprette dem igen

Yes yes enig Anton, selvfølgelig skal du kunne komme videre, efter at systemet har "slettet" (krediteret) den første faktura.
Mit indlæg var lidt et sidespring, sorry Embarrassed

Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 14:06

Jesper Hansen:

Lige præcis den regel er der for en meget god grund, da det ellers ville være nemt at snyde.
Jeg har set det praktiseret for mange år siden, et sted hvor jeg var ansat, og hvor man kunne udskrive en faktura uden at bogføre den og så bare lade være at bogføre. Jeg vil undlade at komme mere ind i detaljer om hvor nemt/hvordan der svindles hvis du har den mulighed.

Hvis du vil lave en prøve kan du sagtens gøre det, bare du også laver en kreditnota og beholder begge bilag :-)

Ja, det er selvfølgelig rigtigt nok, men hvad nu, hvis man bogfører på gammeldags maner, med papir, så kan man jo umuligt kontrollere det, og derfor virker det lidt som en meningsløs regel i mine øjne.

Nu var fejlen på min faktura blot, at der ikke kom forfaldsdato på. Kan jeg  sende den ud uden forfaldsdato og så stole på, at den bliver betalt? :)

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 702
Fra  Dinero Skrevet kl. 14:08

Hej Anton

Jeg skal lige være helt sikker på at jeg har forstået dit problem rigtig.

1) Du opretter 2 fakturaer og bogfører dem (godkender dem)

2) Du sletter dem (arkiverer dem)

De to fakturanr. er derfor optaget, og kan ikke bruges igen. Sådan er det i alle regnskabsprogrammer som overholder loven. Og det glæder også selvom du ikke har sendt dem til din kunde. Er de først bogført, så er de bogført. Det er ikke os i Dinero som har lavet bogføringsloven, men vi overholder den i vores program.

Hvis du vil starte forfra kan du nemt gøre det ved at slette dit regnskabsår. Det lyder som en god mulighed, da du kun har lavet to fakturaer.

Hvis ovenstående ikke er det problem du hentyder til, så må du meget gerne uddybe dit spørgsmål.

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 14:09

Emil Kjær Eriksen:
Nu var fejlen på min faktura blot, at der ikke kom forfaldsdato på. Kan jeg  sende den ud uden forfaldsdato og så stole på, at den bliver betalt? :)

Hmm, jeg ville nok bare skrive det på "i hånden" (rette i PDF filen) hvis det kun er forfaldsdatoen der mangler.
Det tror jeg godt jeg vil love dig at du ikke kommer i fedtefadet for :-)

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)