Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankgaranti, el. lign - dårlige betalere

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Alle herinde har vist før eller siden, haft døje med dårlige betalere. I min virksomhed, er det noget jeg vil forsøge at gøre noget ved. Det er simpelthen så irriterende at skulle bruge så meget krudt og energi, på enkelte dårlige betalere.

Det forholder sig således, at jeg har en håndværkervirksomhed, hvor opgaverne ofte er fra +10.000 og opefter, jeg har flere gange oplevet, folk sige, når arbejdet er udført: jamen vi har ikke pengene før den og den dato, påtrods af arbejdet er udført på tilbud og med en skriftlig aftale om betaling efter endt arbejde.

Jeg har overvejet at kræve en bankgaranti, eks. når arbejdets størrelse er over 10k, men virker det ikke meget bøvlet? (jeg har ikke hørt hos min bank, men kan se på nettet at det koster ca. 1000+2%, hvilket også er meget på mindre opgaver).

Jeg er bekendt med at advokater har klientkonti, kunne det måske være en løsning? jeg har også forsøgt med forudbetaling, men det er noget man mister kunder på. Eller måske en dankortautomat, hvor der betales LIGE efter arbejdet er udført, og ikke via faktura.?

Lad mig hører jeres erfaringer og råd??

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stenkrog

Det er meget surt, men hvis du på en direkte måde vil begrænse dine tab, kan

du i din ordrebekræftelse over for bygherre, hovedentreprenører etc. kræve at arbejdet foregår efter

AB92 og anmode om garanti i.h.t. AB92.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sten

Delbetaling lyder som en fair løsning for begge parter - det bruges jo ofte ved andre opgaver der løses løbende.

Derimod tvivler jeg stærkt på at kunderne "gad" stille en bankgaranti, ligesom det er en dyr løsning - jeg ville i hvert fald ikke acceptere at måtte stille en sådan.

Uanset, jo skrappere sikkerhed du kræver jo færre kunder, sådan hænger det jo sammen.

Men måske er det fint med de færre kunder, hvis det netop er dem med betalingsproblemer man undgår :)

 

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:
AB92 og anmode om garanti i.h.t. AB92.

Jeg benytter allerede AB92 ved kontrahering med erhverv. Det er mere private, som giver problemer. Her bruger jeg AB-forbruger-aftaler...

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
og høre om mine erfaringer og trykke på linket nedenunder:

Du hører fra mig mandag :)

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra Varde
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg driver selv en håndværksvirksomhed og kender derfor også problemet med til tider dårlige betaler. Jeg tænkte også meget på hvordan man kunne minimere dette problem.

I vores branche får man ikke kunderne til at betale forud, så vælger de ganske enkelt en anden leverandør, så den løsning var udelukket.

Bankgaranti er dyrt og besværligt = kunden vælger anden leverandør.

Løbende delfakturering på større projekter virker OK, men kræver en vis varighed og størrelse på opgaven.

Måden jeg har minimeret problemet betydeligt på er ganske simpelt en enkelt linie indskrevet i betingelserne ved tilbudsarbejde. "Evt. rabatter bortfalder ved ikke rettidig betaling" En stor del opgaver udføres som tilbud, her har kunderne normalt fået nogle rabatter og dermed en billigere pris, ovenstående linie virker utroligt godt da det ofte er større rabatter der er tale om og dette presser kunderne til at betale til tiden for at opnå rabatten. Jeg har endnu ikke gjort brug af at fjerne rabatten, men kun refereret til denne linie i tilbudet og så dukker pengene gerne op ret hurtigt efter :-)

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten N.:
Måden jeg har minimeret problemet betydeligt på er ganske simpelt en enkelt linie indskrevet i betingelserne ved tilbudsarbejde. "Evt. rabatter bortfalder ved ikke rettidig betaling" En stor del opgaver udføres som tilbud, her har kunderne normalt fået nogle rabatter og dermed en billigere pris, ovenstående linie virker utroligt godt da det ofte er større rabatter der er tale om og dette presser kunderne til at betale til tiden for at opnå rabatten. Jeg har endnu ikke gjort brug af at fjerne rabatten, men kun refereret til denne linie i tilbudet og så dukker pengene gerne op ret hurtigt efter :-)

KANON idé!!!!!!

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)