Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet webbureau. Hvordan får jeg opbygget referencer?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

I mit nye arbejde med salg af webshops forsøger jeg at få opbygget en referenceliste, men det virker svært at få fat i kunder, når man ingen referencer har. Jeg forsøger at gå ned i pris, men det virker ikke til at prisen er problemet, men nærmere sikkerheden i at få leveret et godt produkt.

Hvordan kommer jeg godt fra start? Nogle gode råd?

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg i sin tid startede med at lave websites for kunder, tilbød jeg at lave et gratis udkast, hvorefter de kunne se om de kunne lide det eller ej. Har dog ikke haft nogle kunder som sprang fra efterfølgende. Enten var de godt tilfredse, eller også var der blot enkelte rettelser, hvorefter de betalte for løsningen.

Kunne de ikke lide det, fair nok!
Kunne de lide det, betalte de det beløb, som jeg nævnte at det ville koste, hvis de ville have det efterfølgende.

Det er da en måde at forsøge sig på? 

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa 1trepreneur (hmmm!)

Der findes kun én måde at opbygge referencer på - og det er at få kunder. Du kan naturligvis gøre som Anders foreslår dig, med den "risiko" at du bruger utrolig meget tid på "måske" at få eller ikke få kunder...  Jeg tror, som jeg iøvrigt har skrevet et utallig antal gange her på Amino, at det med kunder, starter med at beslutte hvilket segment i markedet man vil angribe. Når dette er defineret kan man jo overveje at udvikle løsninger, som er særlig målrettet dette segment, så du får en ekspertise indenfor segmentet, som vil gøre at du ikke bare laver billigere hjemmesider, men også laver nogen, som er bedre end dem du evt. konkurrerer med. Når du har defineret segmentet og undersøgt markedet, så er du jo nok nødt til at finde ud af hvilken teknologi, samarbejdspartnere m.v. du skal bruge for at få kunderne til at bide på.. og jeg er sikker på, at det ikke er prisen det kommer an på!

Jeg har arbejder også med salg af websites og vi "vælter" det ene billige website efter det andet - ikke fordi det er leveret ikke nødvendigvis er godt nok, men fordi det er lavet overhovedet ikke kan bruges ift. til at opnå kundens objektive forretningsmæssige mål..

Det betyder at kunder som ofte har haft løsninger til under 10.000 kroner - går hele vejen og køber websites til +100.000 kroner - og aldrig kunne drømme om at købe "billigt" fordi "billigt" ofter bliver for billigt.

Vi er ved at lukke en ordre, hvor vi med kundens egne ord kan spare ham for mellem 3-5 minutter pr. ordre i administration - hvilket med hans antal giver MERE end 2 ugers ekstra tid om året - og om det er rigtigt eller ej, så er det hans egne ord.. det betyder UANSET hvordan man vender og drejer det, at prisen på websitet bliver sekundær iforhod til hvad han opnår tidsmæssigt (og iøvrigt også forretningsmæssigt)..

Bare et lille input.. 

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode råd!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej 1trepreneur.

Jeg har arbejdet lidt som fotograf, for et stykke tid siden, jeg startede med at gøre lidt gratis arbejde.

Jeg tog ud og tog nogle fine portrætter af nogle jeg kendte, de fik nogle billeder, og jeg fik lov til at bruge dem som referencer.

Det skaffede mig så en masse jobs, jeg fik tjent en 5k, og så endte jeg ud med at stoppe igen.

Det var 1 måde at få referencer, men nu ved jeg ikke om det er alt for tidskrævende, når det gælder webshops.

Ellers kan du jo fx. lave nogle samples af forskellige websites, og så vise dem frem.

Håber du kunne bruge det!

- Peter.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)