Hejsa 1trepreneur (hmmm!)
Der findes kun én måde at opbygge referencer på - og det er at få kunder. Du kan naturligvis gøre som Anders foreslår dig, med den "risiko" at du bruger utrolig meget tid på "måske" at få eller ikke få kunder... Jeg tror, som jeg iøvrigt har skrevet et utallig antal gange her på Amino, at det med kunder, starter med at beslutte hvilket segment i markedet man vil angribe. Når dette er defineret kan man jo overveje at udvikle løsninger, som er særlig målrettet dette segment, så du får en ekspertise indenfor segmentet, som vil gøre at du ikke bare laver billigere hjemmesider, men også laver nogen, som er bedre end dem du evt. konkurrerer med. Når du har defineret segmentet og undersøgt markedet, så er du jo nok nødt til at finde ud af hvilken teknologi, samarbejdspartnere m.v. du skal bruge for at få kunderne til at bide på.. og jeg er sikker på, at det ikke er prisen det kommer an på!
Jeg har arbejder også med salg af websites og vi "vælter" det ene billige website efter det andet - ikke fordi det er leveret ikke nødvendigvis er godt nok, men fordi det er lavet overhovedet ikke kan bruges ift. til at opnå kundens objektive forretningsmæssige mål..
Det betyder at kunder som ofte har haft løsninger til under 10.000 kroner - går hele vejen og køber websites til +100.000 kroner - og aldrig kunne drømme om at købe "billigt" fordi "billigt" ofter bliver for billigt.
Vi er ved at lukke en ordre, hvor vi med kundens egne ord kan spare ham for mellem 3-5 minutter pr. ordre i administration - hvilket med hans antal giver MERE end 2 ugers ekstra tid om året - og om det er rigtigt eller ej, så er det hans egne ord.. det betyder UANSET hvordan man vender og drejer det, at prisen på websitet bliver sekundær iforhod til hvad han opnår tidsmæssigt (og iøvrigt også forretningsmæssigt)..
Bare et lille input..
/Morten