Jeg er ved at oprette nyt regnskabsår i Dinero, da jeg flytter derover pr. 1. januar 2014, i stedet for at fortsætte med Billy's Billing. Dog skal jeg jo nok have udfyldt/redigeret min åbningsbalance.
Mit spørgsmål er sådan set, om jeg bare tager Balance-regnskabet fra Billy's Billing (December 2013) og flytter disse tal ind i Dinero åbningsbalance? Eller hvad siger de regnskabskyndige? Er der noget jeg skal være opmærksom på?
Det er helt ok at gøre som du skriver - du skal ha alle tallene med over bare - og ja - sjovt nok skal den balancere som kontrol af at det er korrekt, men andet er der ikke i det. Du skal vel være opmærksom på, at konto numre og betegnelser kan hedde noget andet, men kan jo forberede ved at oprette nye konti i balancen alt efter hvad du behøver
Når du ser status i Dinero så kan du i lighed med alle andre lige ud fra sammenlægninger, f.eks "anlægsaktiver ialt" klikke på mere - og så rediger konto. Så ser du hvilke konti fra nr xxx til nr xxx som lægges sammen i den gruppe, så hvis du laver en ny konto til anlægsaktiver (og alle andre steder) så skal du bare gi den et nummer som ligger inden for intervallet, så kommer den helt korrekt med i sammentællingen stadigt
go jul John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det er helt ok at gøre som du skriver - du skal ha alle tallene med over bare - og ja - sjovt nok skal den balancere som kontrol af at det er korrekt, men andet er der ikke i det. Du skal vel være opmærksom på, at konto numre og betegnelser kan hedde noget andet, men kan jo forberede ved at oprette nye konti i balancen alt efter hvad du behøver
Når du ser status i Dinero så kan du i lighed med alle andre lige ud fra sammenlægninger, f.eks "anlægsaktiver ialt" klikke på mere - og så rediger konto. Så ser du hvilke konti fra nr xxx til nr xxx som lægges sammen i den gruppe, så hvis du laver en ny konto til anlægsaktiver (og alle andre steder) så skal du bare gi den et nummer som ligger inden for intervallet, så kommer den helt korrekt med i sammentællingen stadigt
go jul John Hannover
Jamen det er jo fantastisk John. Så skulle jeg jo nok kunne finde ud af det.
Aktiver og passiver har samme beløb. Er måske lidt i tvivl om, hvor Totak aktiver skal indsættes (det må vel være på likvide beholdning konto 6800 (Bank) og total passiver på Egenkapital Primo, konto 8100? Eller er det mig der tager fejl?
alle status konti skal overføres fra slut balancen inkl. årest resultat - så bør totalen vel komme af sig selv i aktiver nederst i aktiver og passiver neders i passiver - det er jo netop opsummering af alle de enelte konti - så ex det du har i bank i slut billy er samme i bank i åbning dinero osv
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeps, jeg har tastet resultatopgørelsen ind fra Billys Billing også
Den er nu ikke lige til at forstå
Du bør vel bare afslutte året i BB når det nu er 22/12 lave slutregnskab i BB og derefter tage den balance som er slut balance i BB (og som hvis du laver nyt regnskabsår i BB er åbningsbalance for 2014 og så lægge den balances tal ind som åbningsbalance Dinero 2014.
At skifte her så sent i året uden bare at afslutte BB først i 2013 og få åbningsbalance 2014 og lægge den i Dinero er bare besvær hvis jeg forstår din tilgang korrekt
vh John Hannover