Jeg tillader mig lige at skrive i dette topic også :) Jeg er i samme båd, har skiftet fra BB, og startet nyt frisk regnskabsår hos Dineropr. 1/1 Hvor skal jeg smide min (hvilket punkt under balancen) skal jeg skrive ind, hvordan "det står til", med hensyn til hvad jeg har på kontoen.
Hvor skal jeg smide min (hvilket punkt under balancen) skal jeg skrive ind, hvordan "det står til", med hensyn til hvad jeg har på kontoen.
jeg ved slet ikke om du skal smide noget som helst, men hvis du skal hvad er det så for en "min" du vil smide mon ??
Du skal tage din slut/åbningsbalance fra BB og så skal du lægge præcist de samme tal ind i status i Dinero i tilsvarende konti, og da kontoplanen ikke er ens, skal du enten slå visse ting sammen eller oprette nye konti i Dinero og sørge for, at de komme til at ligge inden for rammerne som danner subtotaler og totaler.
Hvis du er totalt blank på det, så kan det let gå galt, men du kan givet for nogle få hundrede kroner finder en økonomimand der lige vil hjælpe dig, for eller lyder det, som om det kan gå galt for dig. Det kan du finde eksternt på ex www.agera.dk
Du spørger så man kunne fornemme du ville ha fordel af det i alle fald, for at afslutte dit 2013 flot og korrekt og få alle de skattefordele du kan - og ikke lave fejl
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja det virker nok lidt mærkeligt og hovedløst, med den måde jeg spørger på. Egentlig bør mit problem ikke være så stort, da jeg knapt har rørt min virksomhed i 2013. Har kun nået en ordre, så derfor er det kun et par 100 kroner jeg har stående i +. Så det eneste jeg skal have fundet ud, er hvordan jeg sætter det op i dinero, så min konti har de samme antal kroner, som på BB. :)
Jeg tillader mig lige at skrive i dette topic også :) Jeg er i samme båd, har skiftet fra BB, og startet nyt frisk regnskabsår hos Dinero pr. 1/1 Hvor skal jeg smide min (hvilket punkt under balancen) skal jeg skrive ind, hvordan "det står til", med hensyn til hvad jeg har på kontoen.
Hej Mathias,
Dinero er netop for små iværksættere. Vi (og muligvis også du). Har i disse dage modtaget en mail om, at Dinero er så nemt at der udbydes kurser helt ned til priser a kr. 1.495 eks. moms.
Mvh
Stig
Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk
Egentlig bør mit problem ikke være så stort, da jeg knapt har rørt min virksomhed i 2013. Har kun nået en ordre, så derfor er det kun et par 100 kroner jeg har stående i +. Så det eneste jeg skal have fundet ud, er hvordan jeg sætter det op i dinero, så min konti har de samme antal kroner, som på BB. :)
Du kan jo så i princip bare starte forfra og indtaste de få bilag i Dinero. Vær opmærksom på at skat og moms på sigt jo forventer at man rører sin virksomhed for at ha momsregistrering og kunne fratrække evt. underskud, men det er jo en anden sag. Har du ikke minus får du nok ikke problem, men der er fra skat annonceret fokus netop på de små virksomheder og givet også på deres fordeling af virksomhed og privat omk osv
Afslut BB 31/12 og tast den balance du så har der ind som åbning i dinero eller bogfør de få bilag du har haft i 2013 på ny på originale datoer ind i Dinero fra start
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det havde jeg da ikke skænket en tanke - selvfølgelig :) Nu når jeg ikke har mere, burde det jo være til at indtaste i 2013, og så er den ged barberet!