Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har brug for jeres hjælp..... Stationær Computer problemer!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino-nørder!

Jeg står i et kedeligt problem, min stationær computer opføre sig mærkeligt. For ca. 7 måneder siden gav jeg den et ordenligt hak oven i tuden, altså jeg slog med hånden som en hammer oven på den.

Lige siden da, kan den køre i små 30 minutter (spil, film osv) - også fryser den! Hele tiden.... Så kan jeg slukke også gør den det samme... Jeg har ikke brugt den i 6 måneder, men nu vil jeg vække den til livs igen.

Det skal siges at jeg selv har bygget den for 1 års tid siden. Core i7, GeForce grafik kort også videre, hele den store bandit inden for spil computere.

Hvad hak er der galt? Kan jeg have slået noget løs? Jeg har søgt nettet tyndt, jeg har prøvet diverse ting, mit sidste håb inden en tekniker er jer :-) Har i nogen forslag?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 09:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når du genstarter den, kan den så køre 30 minutter igen, eller går den så ned med det samme igen?

Tilmeldt 2. Feb 13
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 10:12

Der går ca. 30 minutter igen, det er lidt forskelligt, rør jeg slet ikke computeren og bare lader den stå, så stopper den ikke. Men er jeg aktiv på den, så går det galt.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 10:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hmm okay, jeg tænkte at det måske kunne være kølepladen der ikke har optimal kontakt til CPU'en.
Prøv evt. at installere et program så du kan se temperaturen på CPU'en.
F.eks. CoreTemp http://www.alcpu.com/CoreTemp/

Det matcher også med at den "overlever" hvis den går i tomgang.

Tilmeldt 2. Feb 13
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 10:22

Mange tak Jesper. Jeg vil rode med det, også vender jeg stærkt tilbage :-)

Tilmeldt 2. Feb 13
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 12:26

Prøv at se her Jesper, den svinger meget, pt. står den i tomgang. Er det normalt?

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 12:33

100 C i tomgang? - prøv at få din computer til at arbejde lidt. - det mest optimale vil være mellem 60-70, men 100 er ikke helt vanvittigt, hvis kortet kommer op over 110 kan det godt være problemet?

Har du kørt en ram test? - for at se om det ikke bare er en af dine rambloks der er defekte?

Edit: jeg så lige det var et en K-serie, de er lavet til at overclocke. - det kan du eventuelt prøve at se om du kan slå fra.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 12:38

Ja det ser meget normalt ud, min ligger omkring 30 grader i tomgang, men den er også vandkølet.
Men du skal prøve at sætte noget i gang for at se hvor højt den kommer op. Hvis du har noget video-redigerenssoftware du kan sætte til at rendere en film er det en god måde at tjekke det på.

Den må ikke komme i nærheden af 100 grader på nogen som helst måde.
Min kan klare ca. 78 grader som maks. (Core i7-875K).
Den bør ikke komme meget over 70 grader ved maks load.

Værdien Tj. Max som du kan se, er den temperatur hvor CPU'en selv lukker ned for at beskytte sig selv.

Tilmeldt 2. Feb 13
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 12:45

Okay perfekt. Så én af mine Core må ikke overstige 98 grader korrekt?

Jeg tester lige pt. med nogle videoer + noget World of Warcraft.. og sådan lidt..

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 12:47

Internexus:

Okay perfekt. Så én af mine Core må ikke overstige 98 grader korrekt?

Jeg tester lige pt. med nogle videoer + noget World of Warcraft.. og sådan lidt..

Hvis den kommer helt derop er din PC allerede gået ned, eller CPU'en lukker ned.
Jeg vil sige at de som sagt må ramme en max temperatur i 70'erne.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)