Hej derude. Jeg tænkte, at der var en venlig sjæl derude, som kan hjælpe mig med dette meget basale SEO spørgsmål. Hver gang jeg opretter et produkt, har jeg muligheden for at indtaste beskrivelse, søgeord, titel og link i billedet herunder. Mit spørgsmål lyder på, om der er en der kan give mig et eksempel på, hvad jeg skal skrive her? Jeg er på helt bar bund hvad angår SEO, så selv de mest simple råd er til nytte! Til info er der lige pt. ikke indtastet mere end der står i feltet herunder. Link til mit Samsung 46" LCD TV |
Hej Daniel,
Vi kan starte fra en ende af.
Titel: Det er den pågældende sides titel. Dit produkt er "Samsung UE46F6475", hvilket et godt at have stående i din titel. Mit forslag til en titel vil være "Køb Samsung UE46F6475 hos Bio7.dk". Du har dog kun 70 tegn at bruge af i din titel - vær opmærksom på det.
Beskrivelse: Kendt som meta description, er det man ser, når man søger på Google. Den har ingen indflydelse på din placering på Google, men skal være "appetit-vækkende" og få folk til at klikke ind på din side. Igen er det godt at skrive en beskrivelse der indeholder "Samsung UE46F6475", da det så vil være vist med fed skrift, hvis det er dét folk søger på.
Se f.eks. her:
Søgeord: Jeg går ud fra at der menes meta keywords. Skriv en 3-5 ord, du vil ranke på og som er i din produktbeskrivelse. Du skal gøre det for en sikkerhedsskyld - og ikke andet. For Google bruger dem ikke mere.
Link: Det er din url. Så vidt jeg ved er den genereret ud fra din titel. I mine øjne skal du ikke bruge tid på den.
Slå link sammen (canonical): Den skal du passe på med, da den, hvis man bruger den forkert, kan gøre mere skade end gavn. Kort fortalt, så bruger man canonical til at fortælle Google, at man har flere sider der ligner hinanden. Hvis du nu har 4 sider med et Samsung TV, hvor produktbeskrivelsen er næsten identisk, så kan du med rel canonical fortælle Google, hvilken side den skal prioritere højest. Dermed kan man undgå duplicate content. Håber det giver mening :-)
Held og lykke med din webshop :-)