Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Simpelt SEO spørgsmål

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 17. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Bio7 I/S Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg tænkte, at der var en venlig sjæl derude, som kan hjælpe mig med dette meget basale SEO spørgsmål.

Hver gang jeg opretter et produkt, har jeg muligheden for at indtaste beskrivelse, søgeord, titel og link i billedet herunder. Mit spørgsmål lyder på, om der er en der kan give mig et eksempel på, hvad jeg skal skrive her? Jeg er på helt bar bund hvad angår SEO, så selv de mest simple råd er til nytte!

Til info er der lige pt. ikke indtastet mere end der står i feltet herunder.

Link til mit Samsung 46" LCD TV

God aften :-)

Fra Herfølge
Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 62
Fra  BilligProjektor.dk Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Daniel,

Vi kan starte fra en ende af.

Titel: Det er den pågældende sides titel. Dit produkt er "Samsung UE46F6475", hvilket et godt at have stående i din titel. Mit forslag til en titel vil være "Køb Samsung UE46F6475 hos Bio7.dk". Du har dog kun 70 tegn at bruge af i din titel - vær opmærksom på det.

Beskrivelse: Kendt som meta description, er det man ser, når man søger på Google. Den har ingen indflydelse på din placering på Google, men skal være "appetit-vækkende" og få folk til at klikke ind på din side. Igen er det godt at skrive en beskrivelse der indeholder "Samsung UE46F6475", da det så vil være vist med fed skrift, hvis det er dét folk søger på.

Se f.eks. her:

 

Søgeord: Jeg går ud fra at der menes meta keywords. Skriv en 3-5 ord, du vil ranke på og som er i din produktbeskrivelse. Du skal gøre det for en sikkerhedsskyld - og ikke andet. For Google bruger dem ikke mere.

Link: Det er din url. Så vidt jeg ved er den genereret ud fra din titel. I mine øjne skal du ikke bruge tid på den.

Slå link sammen (canonical): Den skal du passe på med, da den, hvis man bruger den forkert, kan gøre mere skade end gavn. Kort fortalt, så bruger man canonical til at fortælle Google, at man har flere sider der ligner hinanden. Hvis du nu har 4 sider med et Samsung TV, hvor produktbeskrivelsen er næsten identisk, så kan du med rel canonical fortælle Google, hvilken side den skal prioritere højest. Dermed kan man undgå duplicate content. Håber det giver mening :-)

Held og lykke med din webshop :-)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Begynd med at finde ud af hvordan din målgruppe søger.

Er det model nummer eller skriver de producent  skærmstørrelse etc.

Her kan du anvende Google AdWords søgeplanlægnings værktøj.


Når du har en formodning om HVAD målgruppen skriver og søger efter finder du en kombination og optimerer siden hertil.

URL bør gerne indeholde søgeord og frase - eller dele heraf.

Overskriften på siden det samme.

Anvend søgeord /frase i selve brødteksten også.

Pas på med at overoptimere ve f.eks. at angive samme titel og billedbeskrivelse samt overskrift på siden, her er det en god ide at anvende variationer, hvor f.eks. flertal og synonymer kan anvendes. Det er dog heller ikke nogen god ide at anvende for mange synonymer, da det kan opfattes som forsøg på at "snyde"


Titlen bør indeholde søgeord og frase

Beskrivelsen bør forklarer om hvad brugeren kan finde på siden - er det en sammenligning, er det udsalg på modellen etc.

Søgeord er ikke nødvendige, da de kun anvendes i meget mild grad af Bing search.

Billedbeskrivelsen bør også gerne indeholde dit søgeord eller frase.



17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Dec 13
Indlæg ialt: 138
Fra  RankScanner Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, kig Thomas Kramers indlæg igennem, der er kloge ord. :)

Én ting jeg ved man skal passe på, er at "overoptimere", men så længe det er naturligt og har til formål at hjælpe den besøgende med "hurtig info", tror jeg du gør det rigtige. :)

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kig på disse gratis bøger om SEO:

SEO-Lex

SEO 2.0

Og her er en skrevet af Martin Thorborg omkring at tjene penge på sin e-butik:

e-pusher

Mvh Kim Smile

Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan se at SEO 2.0 er fra 2009 - er der ikke sket meget vedr. SEO siden da?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Gilpa.dk :
Kan se at SEO 2.0 er fra 2009 - er der ikke sket meget vedr. SEO siden da?

det er der sikkert Wink

Tilsyneladende ikke mindst på linkbuilding siden, hvor man tilsyneladende kan komme grueligt galt af sted og det modsatte.

Men et er off line SEO solm links m.m. tilhører.

Men når vi taler om onpage SEO.er der meget godt i det som denne Thomas Kramer oppeover beskriver Yes

 

Fra Køge
Tilmeldt 17. May 13
Indlæg ialt: 62
Fra  Bio7 I/S Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for de gode svar! Jeg glemte helt at svare, da jeg med det samme gik i fuld gang :-)

God jul til jer alle! 

Daniel Friis

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Og rigtig godt nytår til dig også Smile

Kim

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)