Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktbilleder - Lave selv

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har arbejdet lidt i at få mine produkter ud til en fotograf, og så lavet nogle produktbilleder. - Det er heller ikke så dyrt, men....

Jeg vil hele tiden gerne lave dem om, får nye produkter, nye ideer til opstilling o.s.v. - Og så ender det altså med at blive dyrt med en fotograf.. De skal jo, selvfølgelig, have for opstilling o.s.v. hver gang.

Så tænkte jeg, kan vi selv lære det? - Jeg fandt denne: http://activfoto.dk/product_info.php?cPath=183_649_755&products_id=26505&utm_source=linking&utm_medium=product%20list&utm_campaign=Lastolite%20Cubelite%20kit%2060 

Kan det bruges til noget? - Her et udmærket kamera selv.

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 49
Fra  mBUNCH - Morten Bunch Photografphy Skrevet kl. 23:47

Hej Carsten,

Vil du ikke prøve, at ligge et af de billeder du har fået taget ved fotografen op? Så kan jeg lynhurtigt give dig en melding på, om du kan lave det samme selv med dem type belysning eller du skal lade vær.

Hvilket kamera har du? og er du kendt med de manuelle indstillinger?

Jeg har en del års erfaring med salg, af produkter som netop det foto-kit du har fundet.. Og mange gange vil min anbefaling være, at det skal man holde sig langt væk fra..

Mvh. Morten

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 537
Skrevet kl. 00:16

Ja det er en helt okay lightbox - vær dog opmærksom på at de produkter som skal fotogtaferes ikke bør være for store, at du med fordel kan anvende et kamera stativ og at en ekstra lampe/ekstern blitz ikke skader.

Yderlige bør du være klar over, at efterbehandlingen i f.eks Photoshop ikke er uvæsentlig, hvis du ønsker et professionelt slutresultat. Jeg går ud fra at din fotograf plejer at løse dette.

Fra Tranum
Tilmeldt 8. Dec 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 00:21

Hej Carsten

Det kritiske spørgsmål at stille er: Betyder det noget for salget af dine produkter med et dårlig billede i forhold til et godt billede? Hvis ikke, så tag det selv. Det er tusindvis af webshops som åbenbart mener at det er lige meget om kunden får vist produktet på en god måde - det findes så mange dårlig billeder. Så findes der også en del firmaer som sælger ganske godt, som mener det betyder noget.

Kik lige på denne video: #t=53">

#t=53

#t=53">

#t=53">

En sådan kube giver blødt fint lys - rundt det hele. En professionel fotograf vil som regel kun bruge et telt eller kube til objekter med materialer som har en høj refleksion. Ikke til alle produkter uanset. Det bliver meget kedelig.

En god fotograf vil se på objektets form, og bruge lyset til at fremhæve former og konturer. En fotograf ved forhåbentligvis en del om materialer, om de giver diffuse, direkte eller polariserede refleksioner, og hvordan det skal håndteres. 

Et andet problem er lyskilden. For det første er én lyskilde sjælden nok. For det andet angiver de et lysstofrør, rigtignok med en rimelig hvidbalance. Men lysstofrør, ligsom sparepærer, har den uheldige effekt at de ikke gengiver alle farver korrekt. De er ikke fuldspektrede. For at vurdere hvor anvendelig et lysrør er skal man kende dets Color Rendering Index (CRI) - den skal være op i mod 100.

Skal du gøre det ordentlig, så invester i baggrundspapirer og ophæng (ca. 1500) og professionelle blitzlamper med kontinuerlig lys (ledelys) De fleste fotografer bruger flash. Kontinuerlig lys kan også bruges, men kan give problemer med varme.

Skaf dig Photoshop, så du kan behandle bilderne ordentlig.

Køb dig diverse bøger om produktfotografering og Photoshop, og tren en hel masse.

Nu sælger jeg fototjenester, så jeg er klart farvet af det. Smile Men jeg vil spørge om du ikke har bedre ting at bruge din tid på. 

mvh Øyvind

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)