Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har en restaurant som er på just-eat.dk hvor igennem man kan købe mad i vores restaurant og få det leveret. Desværre har jeg været udsat for svindel. En person har købt mad med et stjålet kort og køber mad over flere omgange. Vi ved det først efter en måneds tid hvor just-eat skriver det på vores faktura. Just-eat anmelder kun sagen til politiet og har ingen omkostninger what so ever dog siger de at de har sagsomkostninger, hvilket jeg ikke forstår??
Hvad kan vi gøre som restauratør for at få dækket vores tab. Jeg har bedt om at få politiets journalnr. så jeg kan følge sagen. Kan jeg gøre andet?
Det må jo stå i Jeres kontrakt med Just Eat hvad der vil sker i tilfælde af at en kunde køber med et stjålet kort. Hvis køber har fået maden leveret burde det jo være let nok at finde den skyldige. Var jeg dig ville jeg selv melde sagen til politiet, du kan jo altid oplyse at du formoder Just Eat også har anmeldt køber.
I kontrakten står noget i stil med at just-eat ikke kan hæfte ved svindel, så de har ingen udgifter, det er kun restauranten som kommer til at bøde for det.
Jeg har aldrig været ude for det, derfor ved jeg intet om hvordan eller hvad vi skal gøre. Du siger at jeg også bør kontakte politiet selv, det vil jeg gøre. Synes bare at det er irriterende for man får sikkert ikke sine omkostninger dækket. Så det er os der står med aben :-(
Jeg hører ofte at Nets dækker den erhvervsdrivende for de første kr 4000. Passer det ikke? Eller er beløbet større end kr 4000?
Nu går jeg automatisk ud fra, at der er tale om betaling med Dankort. Og da er i hvert fald fysiske butikker dækket ind med kr 4000,- per transaktion på Dankortet.
Jeg kan ikke forstå det overhovedet kan være muligt at man kan købe på et stjålet kort over en måned. Vedkommende der har kortet, har da forhåbentlig da styr på sit kort og får det lukket med det samme man ser at det er væk... Sådan noget undrer mig meget... Men desværre noget der sker ofte..
Jeg ville prøve at kontakte politiet og hører hvad de siger. Hvis I anmelder kunden kan det jo være at de kan få adgang til Just-eat's log og få svindlerens IP-adresse.
Kender en hvis kunde blev brugt til køb af mad, og der mener jeg ikke just-eat politianmeldte sagen, men da min kammerat anmeldte det fandt de frem til gerningsmanden. Så måske er der en mulighed der, selvom det ikke nødvendigvis giver dig dine penge igen.
Tak for Jeres input, kald mig naiv eller uvidende, men troede bare ikke at det kunne ske. Men selvfølgelig kan det ske. Jeg arbejder i restauranten og har kun 3 dage fri på året, er der fra 9-23 hver dag og jeg kan stadig kun få det til at køre rundt, selvom man har fri tænker man stadig på sit arbejde. Folk tror udlændinge bare nasser på systemet, men helt ærligt, jeg forsøger at tjene penge på ærligvis og så sker sådan noget.
ÅÅhh jeg bliver jeg sur og irriteret over hvordan nogle mennesker bare kan snyde. Jeg ved jeg nok ikke får mine penge retur, bare just-eat også tog mere ansvar, de slipper dog let for de har ingen omkostninger og tager så mange gebyrer fra restauranterne.
Jeg vil nu anmelde det til politiet og tusinde tak for Jeres input :-)