Som det fremgår ret tydeligt i overskriften, så er min passion liebhaveri og investeringer. Jeg er dog langt fra ekspert eller noget ligende på disse punkter. Hvilket nok også er det der har sat mine tanker lidt i ro...
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lave en hjemmeside der omhandler en af disse. Jeg ser selv mine chancer størst inde for investerings emnet, da det umiddelbart er lettere at gå til i forhold til analyse metoder og ligende. Men kan jeg tillade mig dette? Jeg er jo hverken ekspert eller har nogen anden form for autoritet da jeg blot læser til finansøkonom.
Hvad er dine tanker omkring dette? Kan jeg bare gå i gang uden nogen bekymringer omkring at hvis mit indhold på siden skulle fremstå forkert at nogen kan komme efter mig, eller noget i den stil?
Kom gerne med andre idéer hvis du skulle sidde inde med noget :) Ser frem til at høre fra dig.
Mit råd er at du snævrer fokus ind på en niche indenfor investering, også arbejder dig op derfra. Som du selv er inde på er du endnu ikke nogen autoritet indenfor nogle af områderne, men hvis du f.eks. fokuserer på danske biotek virksomheder på børsen, børsnoterede fynske virksomheder med mellem 500 og 1000 ansatte eller hvad du ellers kan finde af niche, så kan du relativt hurtigt opbygge en fornuftig viden på området og derfra arbejde videre med at blive en autoritet.
Prøv eventuelt at se om ikke du kan finde DeMibs historie om hvordan han fokuserede på en meget lille del af søgemaskinemarkedet og derved blev en ekspert som efterfølgende kunne udvide sin position ud fra denne markedsleder position.
Andre nicher kan være Liebhaveri for unge mellem x og x, liebhaver ure, eller tilsvarende.