Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved køb/salg af ydelser i Sverige

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg drever en lille hobby enkeltmandsvirksomhed som yder IT-konsulting (software) services.
Min primære kunde er svensk. Jeg har fundit denne information fra SKAT's hjemmeside

"Køber du ydelser i udlandet(EU), skal du som hovedregel selv beregne og betale moms af værdien.
Omvendt skal du som hovedregel ikke beregne eller opkræve moms af ydelserdu sælger til virksomheder i udlandet".

Lad os sige at jeg sælger en ydelse til min svenske kund til en værdi af 1000 DKK.
Jeg køber i samme momsperiode en ydelse af en anden virksomhed i Sverige til et værdi af 1000 DKK.
Skal jeg så:
- Ikke opkræve moms på mit salg til Sverige (dvs reverse charge)?
- Betale dansk moms (25% af 1000DKK = 250DKK) på mit køb fra Sverige, selv om jeg også betalt svensk moms til salger ?

På forhånd tak!

 

Fra Næstved
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt forstået at du ikke skal opkræve moms på fakturaen. Det er også rigtigt, at du skal betale moms af det, du køber i udlandet. 

Imidlertid skal købet jo så sidestilles med ethvert andet køb - og du vil derfor have fradrag for det moms, du betaler. Du skal altså betale 250 - og får fradrag for 250. Nettoeffekten er jo så 0. 

Det hele forudsætter selvfølgeligt at du er momsregistreret - og at din kunde er det. 

Beierholm har lavet en ret god folder om det: http://www.beierholm.dk/fileadmin/user_upload/pdf/skat/2013/2013_Moms_handel_med_udlandet__150413.pdf

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)