I vores shop sælger vi mange forskellige produkter, desværre der det ikke alle produkter som kan sendes med alm. pakke post. Vi bruger i dag 3 forskellige forsendelses metoder.
Pakkepost
Fragt bil palle gods
Kranbil
Som sådan kunne man godt lave noget med fragt rater hvor det er vægten som bestemme, men palle gods kan sagtens være tungere en kran gods og en palle koster ca. 400 kr. hvor en kranbil typisk koster 1.800 kr.
Findes der et modul hvor man kan ud fra en produkt klasse kan lave fragt på forskellige produkter.
Et lille eksempel
Produkt 1 - sendes med pakke post 50 kr
Produkt 2 - sendes med Fragt bil palle gods 400 kr
Produkt 3 - sendes med kranbil 1.800 kr.
Hvis man så køber
3 stk. Produkt 1
2 stk. Produkt 2
2 stk. Produkt 3
Skal fragten udgøre den dyreste fragt altså 1.800 kr.
Produkt 2 - sendes med Fragt bil palle gods 400 kr
Produkt 3 - sendes med kranbil 1.800 kr.
Hvis man så køber
3 stk. Produkt 1
2 stk. Produkt 2
2 stk. Produkt 3
Vi har tidligere lavet en løsning som den du beskriver her, men som standard kan man ikke markere hvilken fragtgruppe et produkt tilhører. Da du spørger her på Amino regner jeg ikke med at der er noget budget, og vil derfor foreslå en mindre optimal løsning som dog vil lade dig opnå det du søger.
Mit forslag vil være at du er lidt kreativ ift. at bruge den indbyggede tablerate-fragtmetode. Så kan du angive at: - 1 gram og opefter skal koste 50 kroner - 1.000 gram og opefter skal koste 400 kroner - 100.000 gram og opefter skal koste 1.800 kroner
Så kan du angive at alle Produkt1 varer vejer 1 gram, alle Produkt2 varer vejer 1.000 gram og alle Produkt3 varer vejer 100.000 gram.
Den er ikke skudsikker, men det er en billig løsning der kan opnåes via det du allerede har til rådighed. Hvis du forventer at nogle kunder køber +100 styk Produkt2 varer skal der nok et 0 mere på kategori 3. Det vil forhindre dig i at bruge de fragtintegrationer der automatisk udskriver en label baseret på det samlede købs vægt, hvilket du blot skal være opmærksom på.
Tak for dit svar, jeg har prøvet mig lidt frem med din beskrivelse og det virker faktisk ret godt, nu skal jeg bare have rettet alle produkter med rigtig vægt.