Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Windows 7 på maskine med SSD

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Nu får jeg snart min første PC med SSD. - Jeg vil installere WIN7 på den. - Men hvad skal jeg flytte til ikke-SSD-disken?

Brugerprofil skal jeg vel flytte?- Billeder, dokumenter, musik a.s.o.

Skal programmer på SSD'en eller ej?

Hvad ellers?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:08

Ingen der har nogle bud her?

Jeg synes at have fundet to strategier på nettet:

1: Så meget som muligt væk fra SSD, bort set fra OS.

2: Alt hvad der læses tit (OS + Programmer) på SSD, og så egentlig bare brugerprofiler på HD.

Det er vel noget med, at der skal være færre skrivninger på SSD'en? - Men derfor kan man vel også fint flytte programmer til den. Når først Word (og andet) er installeret, ændres det jo ikke!

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 17:19

Som udgangspunkt bør du lægge så meget på din SSD som muligt. Dog løber du nok tør for plads, så prioriter hvad du bruger mest. Altså dit styresystem (naturligvis), programmer og spil bør ligge på din SSD så vidt muligt. Billeder, film, musik og dokumenter kan du lægge på en almindelig harddisk, da det alligevel er meget begrænset hvad du får ud af at have dem på din SSD.
Som udgangspunkt mister en SSD ydelse, hvis den bliver fyldt mere end 80%. Det sagde man i hvert fald for noget tid siden. Om det stadig gør sig gældende og med alle modeller, vil jeg ikke gøre mig klog på :) Derudover er det vigtigt, at du slå defragmentering fra for din SSD. Dette sker dog automatisk, når du kører Windows Experience Index efter din installation.

Her er en god guide til at få mest ud af din SSD sammen med Windows 7 - http://www.overclock.net/t/1156654/seans-windows-7-install-optimization-guide-for-ssds-hdds 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 17:22

Windows, Programmer, spil på SSD disken

(kommer jo an på hvor mange billeder/ dokumenter/ film osv. du ellers har. Og hvor stor din SSD er. For er den f.eks. 250gb. Og du ikke har noget særligt af musik, billeder osv. Så kan det hele jo køres derfra).

Og resten som billeder, musik, dokumenter, film osv ligges på anden disk. Og diverse genveje til billeder i Start menuen laves om så de passer til din anden harddisk. Det vil sige når du så gemmer dokumenter, billeder osv. Så gemmes de direkte på den anden harddisk.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:25

Hej.

Tak for svar.

Jeg har ikke et eneste spil på min computer. - Alle billeder, videoer og musik ligger på nas.

Interessant.. Jeg troede det var skrivninger en SSD ikke kunne lide, men det er at blive for fuld. - Ikke noget problem. Min nuværende systemdisk fulder ca. 150 GB, og SSD'en er på 250B. :-)

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 17:27

Du skal skam slå defragmentering fra for at minimere unødvendige skrivninger :) Men den er ikke sårbar, men bygget til at blive brugt. Så programmer osv. skal bare over på den, hvis der er plads.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 18:35

Jeg vil sige tillykke med din nye SSD. Og tro mig det bliver ligesom at få en ny computer. Big Smile

Jeg har en ven jeg engang fik til at købe sådan en. Og jeg ordnede så det hele for ham og installerede Windows 7 osv. Og han snakker stadig om det når vi ses. Så det bliver en dejlig maskine du får efter sådan en ssd montering.

Har også monteret en i min gamle arbejds bærbar. Og det er bare super når jeg er ude ved kunder. Den starter bare hurtigt op.

I forhold til defragmentering. Så er det vist ikke nødvendigt at deaktivere Win7's defragmentering. For SSDén finder vist selv ud af det. Og har lige tjekket min for har heller ikke slået noget fra. Og den er ikke slået til.
(Men det skader ikke at kontrollere).

Kim

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:52

Kim Hansen:
Jeg vil sige tillykke med din nye SSD. Og tro mig det bliver ligesom at få en ny computer. Big Smile

Tak for det.

Jeg har købt sådan et dyr her:

-----

Kabinet / Bundkort: Shuttle SH87R6 barebone S1150 H87

CPU: Intel Core i7 4770K 3.5GHz 8MB Box S1150 HD4600 OC

Ram: 16 GB (4x Corsair DDR3 PC1600 4GB CL11 XMS3)

Harddisk: WD Caviar Blue WD5000AAKX 500GB SATA6 16MB 7200RPM

SSD: Crucial SSD M500 240GB SATA6 500/250 r/w 7mm

Grafikkort: MSI GeForce N210 1GB DDR3 Passiv Low Profile

Optiske drev: Samsung SH-224DB/BEBE DVD-RW SATA black

-----

Jeg satser på den kan levere varen, når nu jeg mest browser, styrer min biks via nettet og bruger Word.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 19:09

Ja det ser fint ud. Dog er grafikkortet ikke noget særligt. Men det får du nok heller ikke så meget brug for.

Kim

(nu huskede du vel at købe 64 bit af win 7?)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)