Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ankiro søgeværktøj og iFAQ

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der nogen der har erfaring med Ankiro's søgeværktøj og deres iFAQ? Nogen der ved om søgemaskinen kan implementeres i en DanDomian shop?

Kender i prislejet for produkterne?

Hans
CineMagic

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 17:53

Hej Hans.

Jeg kender ikke så meget til deres IFAQ. Men søgeværktøjet skulle være den som bruges her på Amino.

Hvordan skal du bruge iFAQ´en på hjemmesiden?

Vi forhandler selv Talisma KnowledgeBase, som dels kan hostes og købes som licens. Ellers har vi den i mindre klasse, som jeg har brugt til hobbyprojektet Adwords FAQ

Talisma og den der er brugt i Adwords FAQ, kan nemt implementeres. Dels som eksterne sider eller som integreret i webshoppen.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Sep 07
Skrevet kl. 18:56

I øjeblikket synes jeg vi bruger for meget tid i telefonen med kunder, som stiller nogen lunde de samme spørgsmål. Med iFAQ ville vi kunne oprette alle svarene i systemet, og kundne kunne herefter søge efter svarene til deres spørgsmål. De svar vi ikke har, vil vi kunne oprette, og på den måde hele tiden være up to date med svar på kundernes spørgsmål.

Alt i alt skal det være med til at give kunderne en bedre support, og lette vores arbejde med at besvare mails. Nogle kunder vælge måske at gå videre til en anden shop istedet for at købe hos os, hvis de ikke kan finde de informationer de skal bruge eller ikke gidder sende en mail.

Hans
CineMagic

Tilmeldt 9. Feb 06
Skrevet kl. 20:09

Hej Hans.

Begge produkter kan det efterspurgte.

Talisma´s knowledgebase kan fungere for sig selv eller i samarbejde med Talisma´s email management system, så medarbejderne får Talisma Knowledgebase præsenteret direkte i email management systemet.

Den anden løsning, som jeg omtaler er en god og gedigen FAQ - søgemaskine. En god feature, som jeg tror du vil finde interessant er den intelligente kontaktformular . Prøv at skrive "hvad er en landing page" i besked-feltet.

Jeg håber du finder den rette løsning. Begge løsninger er gode. Talisma KB er fortrinsvis til store virksomheder, som bruger dem dels som intern vidensløsning til medarbejderne, så nye medarbejdere hurtigt kan drage nytte af den indsamlede viden, men også brugervendt, så potentielle kunder nemt kan finde sine spørgsmål. Se UEFA´s brug af den her . UEFA bruger den så også sammen med Talisma chat og email management.

Og som tidligere nævnt kan du jo se den anden interaktive FAQ her

Held og lykke med det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:18

Jeg var oprindeligt med til at lede produktiudviklingen på Ankiro - netop med fokus omkring de to nævnte produkter: Site søgemaskinen og iFAQ.

Søgemaskinen kan implementeres på alle site, hvor du kan indsætte en stump simpel kode (søgebpksen).

iFAQ'en er et lidt mere komplekst produkt, som jeg vil foreslå at du griber fat i Ankiro og spørger dem nærmere om. De er flinke folk, og de elsker at forklare om det de laver - og elsker at lave.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Sep 07
Skrevet kl. 20:40

Hej Martin

Du må meget gerne kontakte mig med eventuelle priser og mere info omkring Talisman's knowledgebase.

Den inteligente kontaktformular er også smart, men kunne dog godt tænke mig at vende den rundt den anden vej. Istedet for at kunderne skal give mig en masse informationer omkring dem selv, og derefter få svar og føle at de spilder tiden. Lav det så de kan stille spørgsmålet, og får de ikke svar, kan de tage stilling til om de vil sende en mail og få svar tilbage. Gidder de ikke sende en mail, skal jeg alligevel have besked om at der er en der ikke har fået svar på et spørgsmål, og derefter kunne skrive svaret ind i systemet, så det står der næste gang en kunde søger på noget lignende.

Linket til UEFA kunne jeg ikke få til at virke.

Hans
CineMagic

Tilmeldt 9. Feb 06
Skrevet kl. 21:11

Hej Hans.

Jeg sender dig lidt info hurtigst muligt.

Med hensyn til linket, så har jeg prøvet at rette det til. Så prøv om det ikke virker nu.

Jeg kan sagtens følge dig med hensyn til at vende processen om, så man starter med at søge sit spørgsmål i kontakt-siden. Oftest vil de besøgende dog kigge og bruge søgefelterne øverst på forsiden. Dernæst kan de kigge på de mest populære spørgsmål, som andre brugere har klikket på. Hvis de ikke gider at søge i maskinen, så vil sidste chance (set fra virksomhedens side Wink ) være søgefunktionen i besked boksen. Det er sådan, den er tiltænkt, men jeg kan sagtens følge dig.

Bigbag.dk har en hostet løsning af Adwords FAQ´en, så kan du se, hvordan de har brugt den.

I begge løsninger kan man trække en statistik på de mest fejlslagne søgninger. Dette kan du bruge til at minimere "content gaps" (manglende svar i vidensløsningen)

Jeg kontakter dig i morgen vedrørende begge løsninger samt priser,  har en lille knægt, som skal i seng nu.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Sep 07
Skrevet kl. 13:09

Hej Mikkel

Jeg talte med dem i sidste uge, de ville tage kontakt til vores udbyder og høre angående en at tilbyde det til alle kunderne. Men jeg må lige afsøge markedet og se hvad der findes, og hvor vi, og selvfølgelige vores kunder, får den bedste løsning.

Hans
CineMagic

Fra København
Tilmeldt 28. Apr 05
Indlæg ialt: 2
Fra  Ankiro Skrevet kl. 13:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer. Jeg sidder som Account Manager hos Ankiro, og vil lige forklare lidt om forskellen på de to produkter.

Ankiros produktlinje kan groft sagt opdeles i to, nemlig søgemaskiner og spørgsmål/svar-systemer (de såkaldte iFAQ'er), og er rettet mod to forskellige behov.

Søgemaskinen kan bruges som både traditionel dokumentsøgning (store websites med mange teksttunge sider) og produktsøgning (til webshops/databaseopslag), hvor spørgsmålet enten er kort og præcist formuleret, som f.eks. "pris på adsl" hos TDC eller "harry potter" i en online boghandel.

iFAQ'en er mere rettet mod komplekse spørgsmål der kan stilles på mange måder (eks. "jeg fatter ikke en brik af min telefonregning" eller "mit internet er gået i stykker, hvad skal jeg gøre"), og bruges typisk af organisationer med et stort run på deres call center eller kundeservice.

Man kan sige at de to systemer lever, ikke i konkurrence, men i samhørighed med hinanden. Søgemaskinen vil klare op mod 95% af de normale forespørgsler man typisk ser på et større website, og iFAQ'en vil håndtere de resterende, der ikke kan finde svaret via søgemaskinen fordi der måske ikke lige eksiterer dokumenter der indeholder præcis dét svar de leder efter, og som derfor ellers ville ringe til kundeservice og bruge en masse tid og organisationens penge på dette.

Det var lidt om det :)

Til Hans vil jeg sige at vi pt. er i dialog med din udbyder omkring et samarbejde, og vi vender tilbage når vi er blevet afklarede omkring dette, men selv om det optimale selvfølgelig er at søgeløsninger er 100% integreret i webshoppen, er det naturligvis også muligt for os at lave en løsning udenom dem, via simpel http.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)