Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulent-tjeneste= nyt mailsystem

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 05:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle

Min Nørdemand har fået en tjans som konsulent. På trods af alle gode råd ("afgræns opgaven" "hvornår er der den færdig?" ) etc fra min side, så hænger han ved. Han er jo Nørd, og brugte en gang o t t e måneder på at sætte sig ind i et BBS-program. (Han kørte Xpoint BBS- hvis nogen gamle Fido-er kan huske det? Og kører stadig Fido).

Nå livet er gået videre- og nørden er nu LinuxNørd (hvad ellers? ;-D)-speciale i spam og virus. (Good Amigas never dies- they go Linux).

Men han har båret sig mindre smart ad: Han har lovet et firma et mailsystem 

Ikke fordi han er dum, han er bare Nørd. Og det har så knoklet på i 6 måneder. Og uden adgang til maskinen det skal køre på. Og når deres kunder ikke modtager mails, så er det jo Nørdens skyld! (Ikke deres system- eller kundens).

Han har fået det ½ a de 4000 kr de aftalte for opgaven.  Men de aftalte ikke opgaven ordenligt!

Og nu skal vi åbenbart skifte vores eget mailsystem (Squirrelmail), hvor vi da har nogen få trofaste (og fremfor alt: betalende!) kunder.

Jeg kan godt lide squirrelmail! Jeg elsker vores trofaste kunder! (Der betaler).

Nørden ved, hvad han gør, men "open source" er svært, der skal dokumentation til- og tit udvikler de sig ikke i den retning man vil. (Eller holder op).

Jeg er sku lidt frustreret nu. Det virker jo fint for mig (jeg har ikke fået spam i årevis! Min gamle pc fik en trojan i øh... bm bm 2002- første- og eneste virus- og den fik maskinen til at gå ned- til sidst. Men det var med win XP- virussen var til 98).

Men Nørdemanden elsker at løse sådan noget- for ingen penge.

(Det er løgn- han har lige brugt dem på en hardware dims- så vi kan ringe gratis til fastnetnumre 8-) ) 

Undskyld! Jeg trænger til at lufte min frustration....

MVH

xtiny 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)