Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

regler vedr. eget tøjmærke

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Amino, mig og en kammerat er ved at starte eget tøjmærke. Vi har nogle overvejelser angående reglerne ved dette. Må man sælge T-shirts kun med tryk, str og vaskeanvisning eller skal vi have et label i nakken?. Skal vores brand/virksomhed registreres i starten, det skal lige siges at vi starter ud uden webshop men vi regner med at have sådan en kørende om 2-3 måneder?, og hvordan er reglerne med hensyn til moms i starten?.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59

Hvor mærkningen sidder er ligemeget, men om ikke det er ændret skal der også en oprindelsesmærkning til, den kan sagtens være sammen med vaskeanvisningen f.eks. 

Moms og pligt til hvornår i SKAL være momsregistrerede kan du læse her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html og så skal I jo lige huske, hvis I køber jeres t-shirts uden for EU, at I intet mod importere til videresalg fra uden for EU uden at have CVR/Virksomhed og være importregistrerede som i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Nov 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:19

bare for at være sikker, er et oprindelsesmærke så at der fx står testtex zurich på vores vaskeanvisning?.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:22

ikke sikker det rækker, jeg tror der skal stå - produced in xxx og det kan så være kina eller schweiz - det der zurich firma kunne jo ha købt den i bangladesh

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)