Hvis jeg nu har en kategori der hedder sodavand, hvor der står nogenlunde det samme for hvert produkt, så er det vel duplicate content ikke?
Men hvordan kan jeg undgå det? Jeg gider nemlig ikke at skrive forskellige beskrivelser for hvert produkt, da det er nogenlunde samme produkt bare med en anden smag.
Hvis jeg nu har en kategori der hedder sodavand, hvor der står nogenlunde det samme for hvert produkt, så er det vel duplicate content ikke?
Jo.
Mads Andersen:
Men hvordan kan jeg undgå det? Jeg gider nemlig ikke at skrive forskellige beskrivelser for hvert produkt, da det er nogenlunde samme produkt bare med en anden smag.
Du kan lave et 'hoved'-produkt, hvor du tilføjer de enkelte produkter (smage) til, som så i frontend bliver til ét produkt med smagsvalgmuligheder.
Du kan søge efter det på google og youtube - burde være til at finde :-)
KH. Lars
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Jeg er bare lidt i tvivl om at lave ét produkt også alle smagsvarianterne inde på produktet. Så får jeg en kategoriside med 2-3 produkter. http://eazig.dk/e-juice.html - Dette her er min nuværende (alle produkter er ikke oprettet).
Hvad syntes i ville være bedst? 3-4 produkter hvor der f.eks. er 10ml også inde på produktet er der en masse smagsvarianter. Eller det jeg er igang med nu?
Som udgangspunkt synes jeg bestemt den udgave du har nu, er mest brugervenlig og tiltalende.
Jeg ville tage den mest efterspurgte variant (eventuelt den mest søgte på Google) og tilføje valgmulighed for smagsvarianter herpå, samt en god salgstekst.
Den version ville jeg pege de andre på med canonical link tag.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media