Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afsendelse af virtuelle varer, hvad er den bedste løsning?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Som ordrene begynder, at trille ind på min webshop synes jeg, at der mangler en optimal løsning, for både kunden og jeg.

Vi sælger virtuelle goder, altså licensnøgler som kunderne selv indtaster på deres konsoller. Indtil videre har jeg manuelt afsendt en ordre, hvor jeg har vedhæftet en fil, samt skrevet koden manuelt. Dog føler jeg, at det er på tide med en bedre løsning.

Jeg kunne godt tænke mig, at jeg fra kontrolpanelet i Wordpress kan afsende varerne direkte til kundens mail, og at det ser pænt ud. 

Et eksempel her:

Er der nogen, som kender til sådan et plugin?

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 15:21

Hej Oliver, jeg er ikke sikker på jeg helt forstår dit spørgsmål.

En licensnøgle/aktiveringskode genereres jo forskelligt fra kunde til kunde, hvilket gør hver eneste vare til en unik vare.

Hvis det var det samme nummer kunne du blot bruge woocommerce som så ville klare alt automatisk omkring email mv.

Giv gerne lidt flere informationer

Tilmeldt 26. Oct 12
Skrevet kl. 15:28

Hej Bennie,

Mange tak for det hurtige svar, og beklager at jeg ikke har udtrykt mig ordentligt. 

Det er skam det helt samme med disse varer - hver enkelt kode er unik. Dét jeg søger er, at jeg direkte fra kontrolpanelet kan sende kunden sin kode, hvorefter de så modtager en mail som vidst i eksemplet.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Skrevet kl. 15:48

Selve koden - skal du indtaste den på en mail igen, eller har du den liggende i digital form som f.eks. pdf, eller noget helt tredje?

Tilmeldt 26. Oct 12
Skrevet kl. 15:54

Jeg indtaster den både manuelt som tekst, og vedhæfter et digitalt billede af koden.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Skrevet kl. 15:58

Hvis du gør det, kan du jo ligesågodt ligge den op som virtuel vare på din woocommerce (sidder lige og kigger på din side).

Hvis du indsætter som downloadable kører det jo helt automatisk

Tilmeldt 26. Oct 12
Skrevet kl. 16:01

Vil det ikke resultere i, at flere kunder modtager den samme kode, når de køber et produkt?

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Skrevet kl. 16:06

Nej. Du skal jo indtaste en ny vare forhvert licensnummer - men det gør du jo i forvejen.

Fordelen er at din kunde ikke skal vente i op til 60 min - og at du ikke skal holde øje med om der er nye bestillinger.

Når din kunde bestiller, får han/hun en mail med det samme med nummeret.

Tilmeldt 26. Oct 12
Skrevet kl. 16:14

Hm... Det forstår jeg ikke. Har du tid/lyst til, at hjælpe mig over Skype? Jeg kan simpelthen ikke se, hvad det er jeg skal gøre. Tongue Tied

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)