Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhed bør jeg oprette?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino´er,

Jeg starter inden længe min egen virksomhed indenfor import af en speciel cremé fra Asien - et sted jeg besøgte for godt 2 måneder siden. En fantastisk cremé btw.

Jeg har naturligvis læst en del om, hvilken virksomhed jeg skal oprette - og jeg er her, meget i tvivl.
Umiddelbart vil jeg oprette en enkeltmandsvirksomhed, men der står at virksomheden og "jeg" er ét - hvilket betyder, at jeg hæfter personligt med hus og hjem. Og dét gør mig bange.

Det er ikke fordi jeg fra start putter utrolig mange penge ind i det, men hvad betyder det at jeg hæfter personligt?

Søger meget gerne et lettere uddybende svar her, da jeg er lidt i tvivl.

Håber der er nogen der kan hjælpe!

Mange hilsner
Jonas 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31

Det betyder at du hæfter for al gæld personligt med den ejerdel du har af hus og med alle midler og i princip altid. Omvendt er det vel ikke værre end du selv kan sikre dig du ikke stifter bundløs gæld, virksomheden kører jo ikke som en løbsk sporvogn hvis du holder i rattet

Jeg troede jeg havde linket lidt til dig i den anden tråd men her overvejelser om PERSONLIG VIRKSOMHED ELLER SELSKAB 

Tænk også på, at selv om du i selskaber, IVS eller ApS (jeg anbefaler i så fald sidstnævnte) givet kommer til at hæfte personligt for banklån og det kan også ske at leverandører kræver det, så det er ikke så sort hvidt

her lidt om ApS http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/aps-og-aps-med-holding-grundlag-og.html 

og om IVS http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html 

og endeligt om personlig virksomhed-  også med virksomhedsskatteordningen som en mulighed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Dec 13
Skrevet kl. 22:54

Mange tak for hjælpen John!
Jeg er idag blevet klogere :-).
God aften.

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 11:11

Hvis du vil læse lidt mere om det i dybden, kan jeg anbefale bogen "Start din egen virksomhed" af Susanne Juhl. Jeg lånte den på biblioteket, inden jeg startede min egen virksomhed. Den er ikke særlig lang, men beskriver ganske udmærket de forskellige virksomhedsformer og besvarer flere andre spørgsmål ifm. det at starte en virksomhed for første gang.

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Tilmeldt 14. Dec 13
Skrevet kl. 22:44

Mange tak, Bjørn!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)