Hej Aminoes. Jeg har indtil nytår drevet virksomhed i enkeltmandsregi, her har jeg haft en del kørsel. Kan jeg trække det fra i min private skatteregnskab
Jeg har pt.også et job hvor jeg får godtgjort mit kørselsregnskab. Så derfor kommer jeg i tvivl om hvorledes jeg er stillet med kørsel i enkeltmandsvirksomhedsregi
Ja det kan du godt, alt andet ville jo være urimeligt. Du skal først og fremmest føre en udførlig kørebog, med oplysninger om: dato, kilometer, hvortil du har kørt (adresse og firma og hvorfor)
Derefter bogfører du det som omkostning i firmaet med modkonto på mellemregning, eller blot skriver det i rubrik 29 på selvangivelsen, hvis du ikke bogfører det i firmaet.
Hey. Super. Tak for lynhurtig svar. Jamen kørebogen er på plads, så må jeg jo. Firmaet har stort set kun har udgifter her i opstartsfasen. er det stadig muligt at modregne med et negativ resultat?
Firmaet har stort set kun har udgifter her i opstartsfasen. er det stadig muligt at modregne med et negativ resultat?
Ja det er det helt sikkert, under forudsætning af at der ikke er tale om en hobbyvirksomhed, men det har så igen ikke noget at gøre med den specifikke udgift. Det er en generel betragtning.