Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

importørregistrering

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner,

Jeg skal lige høre Jer ad mht. importørregistrering og oprettelse af virksomhed...
Jeg står og skal bestille en del cremér hjem fra Asien, og har fået af vide, at jeg behøver en importørregistrering.

Kan jeg oprette sådan en, uden at have CVR-nummer? Hvis ja, hvor gør jeg det henne?

Ellers må jeg oprette CVR-nummer på Virk.dk - men hvilken selskabsform skal jeg oprette?

Håber I kan hjælpe!

Mvh.
Jonas

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 19:05

Er der tale om en vare til videresalg så skal du være importør registreret før du lovligt kan importere produktet.

I øvrigt må du ikke markedsføre et sådan produkt før det er anmeldt til miljøstyrelsen.

Tilmeldt 14. Dec 13
Skrevet kl. 19:10

Det er ment til videresalg, ja.

Jeg er klar over det mht. til miljøstyrrelsen :-). 

Tilmeldt 14. Dec 13
Skrevet kl. 19:19

Kan du forklare mig hvilken selskabsform der skal oprettes så, Ravn?

Jeg er den eneste i virksomheden. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28

Hej.

Hvis du er den eneste i firmaet, er det nærliggende at vælge "enkeltmandsvirksomhed". Siden det er gratis at oprette virksomhed med CVR-nummer, kan du ligeså godt gøre det. Jeg går ud fra du alligevel har en forhåbning om at omsætte for de 50.000 (eller hvad det er før man skal være moms-registreret) før eller siden. Når du opretter virksomheden, bliver du automatisk spurgt om du skal import- og eksportregistreres. Og du kan ligeså godt vælge også at blive eksportregistreret, i det tilfælde du skal sende varer retur på et tidspunkt.

Håber du kan bruge svaret.

Venlig hilsen Simon.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:37

ja du skal oprette CVR og kan HER læse lidt tanker om at starte virksomhed og i DETTE LINK og endeligt her OVERVEJELSE OM PERSONLIG VIRKSOMHED ELLER SELSKAB - hvor største forskel som du kan læse, at i personligt selskab har du mulighed for at trække underskud fra i anden personlig indkomst men hæfter personligt-  modsat selskabsformerne - men læs og du vil være med

Skaf dig et økonomiprogram så du er sikker på du er med hvad regnskab angår eller find en der vil føre det for dig eksternt, og sæt dig også lidt ind i told osv, miljø og godkendelser var du jo med på

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 26. Sep 13
Indlæg ialt: 22
Fra  Abrella Skrevet kl. 19:41

Er det pligtigt at registrerer sig ved miljøstyrelsen også hvis man f.eks importere paraplyer?

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 20:29

LonoPine:
Jeg er klar over det mht. til miljøstyrrelsen :-). 

Jeg håber også du er klar over regler vedr. mærkning og indhold stoffet i produktet?

Med hensyn til virksomhedsform er der ikke nogen krav for at blive importør registreret. om du vil oprette en enkeltmandsvirksomhed et anpartsselskab er jo helt op til dig og dine fremtidige behov.  Anpartsselskaber vil kræve en egenkapital på 50.000 kr for at blive oprettet ( efter 1.1.2014)

Mvh

Ravn 

Tilmeldt 14. Dec 13
Skrevet kl. 21:30

Jeg skal anmelde mit produkt til Miljøstyrelsen, da det er cremér.
Der er en del restriktioner og stoffer der er ulovlige/skadelige osv. osv. - og derfor skal det anmeldes.

Paraplyer er ikke et stof der skal påføres hud, så naturligvis ikke grund til anmeldelse. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 21:49

LonoPine:
Der er en del restriktioner og stoffer der er ulovlige/skadelige osv. osv. - og derfor skal det anmeldes.

Men du ved jo stadigvæk ikke hvad indholdstofferne produktet indeholder, da asiatere har det jo med at lyve.  Hvordan vil du sikre dig at du overholder gældende lovgivning?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)