Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg give bredbånd til mig selv?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver en enkeltmandsvirksomhed, med kontor ude i byen og har der også bredbånd, som jeg selvfølgelig fradrager i virksomheden, og dermed skat.

Jeg har også et hjemmekontor, hvor jeg så også betaler for bredbånd.
Hvis virksomheden var et selskab, og jeg dermed var "ansat"  kunne jeg jo give mig selv bredbånd derhjemme og trække udgiften fra i selskabet, men må jeg også det i en enkeltmandsvirksomhed?

Altså fradrage bredbånd til hjemmekontoret som hvis jeg var ansat?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 20:03
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Er der ikke en af bogføringseksperterne der har et bud her?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:23

Hej Jesper,

Jo, fri internet er skattefrit, hvis du har adgang til virksomhedens netværk hjemmefra - dvs. kan læse firmamails eller udføre andre virksomhedsrelaterede opgaver derhjemme.

Momsen skal dog fordeles i en privat og en erhvervsmæssig andel, således at du kun kan få udbetalt købsmoms for den erhvervsmæssige andel.

Den private andel af momsen kan dog fradrages i skatten.

Du bliver ikke beskattet af fri internet.

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 00:48

Synes jeg har hørt noget om at man skal betale en 3.000 kr om året for firmagoder ? Som fri telefo med mere ?
Er det bar mig der har uddateret oplysninger ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:51

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nyborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Adrup-Invest Skrevet kl. 01:25

Cookie - John Hannover:
det er 2600 for 2014 (2500 for 13) og KUN telefon som udløser beskatning af disse penge 

Så det gælder altså ikke for Fima computer, bredbånd og eks. Bil ? :D
Kunne være fedt hvis du uddybede det John. Synes det er et slemt mareridt at finde rundt i Beskatningsreglerne i disse sammenhæng. 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:40

Hej Steffen,

De 3.000 kr., som du henviser til var multimediebeskatningen, men den blev ophævet pr. 1. januar 2012, så det er snart 2 år siden, at de regler var gældende.

I multimediebeskatningen var inkluderet fri internet, fri computer og fri telefon. Af de 3 ting er det nu kun fri telefon, som er beskattet.

Fri bil er fortsat beskattet.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 09:45

Martin E. Jensen:

Jo, fri internet er skattefrit, hvis du har adgang til virksomhedens netværk hjemmefra - dvs. kan læse firmamails eller udføre andre virksomhedsrelaterede opgaver derhjemme.

Momsen skal dog fordeles i en privat og en erhvervsmæssig andel, således at du kun kan få udbetalt købsmoms for den erhvervsmæssige andel.

Den private andel af momsen kan dog fradrages i skatten.

Du bliver ikke beskattet af fri internet.

Og det gælder altså også når det er enkeltmandsvirksomhed? (Som sagt har også kontor ude i byen med internet)

Det med momsen er lidt underligt:

1. Hvordan opgør man hvor meget jeg bruger den fra hjemme-kontoret til arbejde, og hvor meget privat?

2. Hvordan gider nogen bruge tid på pkt 1. når netto-forskellen vil udgøre nogle få kroner om måneden (25 procent moms af 200 kroner, hvoraf noget skal være privat og dette "noget" kan fradrages i skat) Det bliver jo næsten på øre-niveau at det giver en forskel totalt set.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53

Jesper Hansen:

1. Hvordan opgør man hvor meget jeg bruger den fra hjemme-kontoret til arbejde, og hvor meget privat?

2. Hvordan gider nogen bruge tid på pkt 1. når netto-forskellen vil udgøre nogle få kroner om måneden (25 procent moms af 200 kroner, hvoraf noget skal være privat og dette "noget" kan fradrages i skat) Det bliver jo næsten på øre-niveau at det giver en forskel totalt set.

det er en ren bedømmelse, og i dit fald med kontor i byen skal du vel regne med en pæn del privat.

Hvordan nogen gider gøre forskel er nok individuelt - Jeg tror ikke moms vil blande sig hvis du vælger slet ikke at trække noget moms fra og bruge det som bevis for at du ikke bruger nettet til firma, men reglen er klar nok og det er jo så ikke være end 2 bogføringslinjer

I mange regnskabprogrammer kan man jo også ha restaurantmoms og hotel moms med 1/4 og 1/2 træk, også kan man jo lave en konto til internet som bruger en sådan momssats eller ha sin egen helt individuelle

Netop fri telefon, internet i hjemmet, computer som måske eneste bærbare/ipad osv, er lette kontrolpunkter for nedsat moms, så det er klogt bare at gøre som de vil ha det, for ja det er ikke mange penge der er i det per ting

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Skrevet kl. 11:56

Cookie - John Hannover:
Jeg tror ikke moms vil blande sig hvis du vælger slet ikke at trække noget moms fra og bruge det som bevis for at du ikke bruger nettet til firma, men reglen er klar nok og det er jo så ikke være end 2 bogføringslinjer

Nu bruger jeg jo netop nettet hjemme til firma også, det var derfor jeg tænkte at jeg kunne fradrage det, ligesom det kan i selskaber med bredbånd til medarbejderne.

Men nå, kan jeg så bare trække nettobeløbet fra og lade være at løfte moms af regningerne?

Jeg antager (er måske farligt) at der ikke er noget problem i at jeg både løfter moms af og fradrager forbindelsen på det eksterne kontor?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)