Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken CMS skal jeg vælge i min situation?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er i gang med at starte egen hjemmeside og er ved at lære alle de basale ting, der er vigtige at kunne. Jeg har søgt en del på Joomla vs. Wordpress og er stadig meget i tvivl. Det jeg har læst mig frem til er, at Joomla er mere kompliceret end wordpress, hvis man ikke har forstand på programmering, men man har flere muligheder, når man først lærer det. Wordpress er nemmest, men kan ikke håndterer mange besøgende og kan ikke være særlig stort.  

Målet med min kommende hjemmeside er, at gøre den stor og flot med en masse trafik, og forhåbenligt tjene penge på den i fremtiden. Jeg regner med at skrive artikler omkring fx. iPhone 6, hvorfor man evt. burde købe den, og så henvise med et link, have Google AdSense, osv. 

Jeg er helt grøn når det kommer til at lave hjemmesider, men jeg er villig til at lægge mange timer i projektet og synes det er enormt spænende. Jeg er allerede godt i gang og har lært det mest basale omkring hjemmesider. 

Jeg ved ikke om Joomla eller Wordpress er det bedste valg i min situation, så i er velkomne til at komme med andre forslag. 

MVH. Magnus. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:24

Det mest oplagte til dit brug er at lave en Wordpress hjemmeside. Det er noget sludder at wordpress ikke kan håndtere mange besøgende og mange sider.

Med et theme fra f.eks. themeforest og plugin'et wordpress seo by yoast kan du hurtig komme igang og lægge focus på at skabe godt indhold.

Fra Hjørring
Tilmeldt 22. Sep 13
Skrevet kl. 15:29

Okay, tak for svaret :). Jeg har også hørt, at wordpress har bedre SEO. Hvilket vel er rimelig vigtigt, for god trafik. 

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 15:57

Ja, gå helt klart efter WordPress til dette projekt. Du kommer ikke til at mangle noget på den tekniske side og der findes masser af gode plugins, hvis du senere skulle ønske at tilføje mere avancerede features på din hjemmeside.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 18:42

Du får nok mest ud at smide alle dine arbejdstimer på at skabe masser af indhold og sørge for, at der kommer masser af trafik til din webshop. Her vil jeg helt klart også anbefale Wordpress, da det er lettere for dig at komme hurtigt i gang.

Der findes rigtig mange flotte webshop temaer til Wordpress, og så kan du hurtigt komme i gang.

Det betyder ikke, at design ikke er vigtigt, men personligt vil jeg fokusere på masser af indhold først, især når du ikke har kendskab til at designe hjemmesider. Kunder er egentlig ikke vildt komplicerede. Langt de fleste vil være tilfredse med dig, hvis du blot sørger for at sende deres varer til dem med det samme. Så skal du nok få masser af positive anmeldelser.

Som en nystartet webshop kan du komme hurtigt i gang med Wordpress og et godt webshop tema. Der er masser af muligheder derude. Du skal bare spørge, hvis du vil guides i en bestemt retning. :D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49

WordPress er super fint til stort set alle formål. 

Det er også det jeg anvender til mine kunder, og der er ingen problemer med trafik, det vil typisk være et forkert valg mht. host. 

Mvh Niklas 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Jonas Hansen:
webshop

Der på intet tidspunkt nævnt noget om en webshop :)

Ellers så er valgt af CMS næsten ligegyldigt da alle de normale CMS'er kan bruges til opgaven.  Det vigtigste er at man finder det CMS som man føler sig bedst tilpas i. Derefter kan man finde nogle der kan implementere design og funktionalitet så det virker som det skal.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 20:32

Hej du.

Det er jo altid et godt spørgsmål, når det kommer til valg af styresystem (CMS).

Jeg vil tilslutte mig mange andre brugere i denne tråd og sige, at Wordpress har sine klare fordele. Nu har jeg kun arbejdet begrænset i Joomla, så jeg skal ikke gøre mig til ekspert i, hvilket af de to der nødvendigvis skulle være bedre end det andet og til hvilke formål (blog, webshop etc.).

Dog vil jeg sige, at når du nu selv nævner at det handler om artikelskrivning og blogging, er min personlige erfaring, at Wordpress´teksteditor ligger bedst i hænderne. Selve systemet er, som der også nævnes i tråden, meget brugervenligt og intuitivt, hvilket er et stort plus for en begynder.

Desuden vil jeg dertil nævne, at min opfattelse er, at der her på amino og for så vidt også flere steder på nettet, er der størst opbakning omkring Wordpress. Det giver sine fordele i og med, at sidder du med spørgsmål eller tvivl om noget Wordpress relateret, er der hurtig hjælp at hente. Hvis du en dag ønsker at udvide din hjemmeside med nye spændende funktioner, findes der et utal af udvidelsesmuligheder i form af såkaldte "plugins", som er tilføjelsesprogrammer til Wordpress, der øger funktionaliteten på din hjemmeside.

Jeg håber du kan bruge det til noget.

Mvh Eugene

Fra Hjørring
Tilmeldt 22. Sep 13
Skrevet kl. 21:23

Tusind tak for svarene alle sammen, det sætter jeg pris på! Jeg vil prøve mig frem med wordpress :) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)