Hej Amino. Jeg er i gang med at starte egen hjemmeside og er ved at lære alle de basale ting, der er vigtige at kunne. Jeg har søgt en del på Joomla vs. Wordpress og er stadig meget i tvivl. Det jeg har læst mig frem til er, at Joomla er mere kompliceret end wordpress, hvis man ikke har forstand på programmering, men man har flere muligheder, når man først lærer det. Wordpress er nemmest, men kan ikke håndterer mange besøgende og kan ikke være særlig stort. Målet med min kommende hjemmeside er, at gøre den stor og flot med en masse trafik, og forhåbenligt tjene penge på den i fremtiden. Jeg regner med at skrive artikler omkring fx. iPhone 6, hvorfor man evt. burde købe den, og så henvise med et link, have Google AdSense, osv. Jeg er helt grøn når det kommer til at lave hjemmesider, men jeg er villig til at lægge mange timer i projektet og synes det er enormt spænende. Jeg er allerede godt i gang og har lært det mest basale omkring hjemmesider. Jeg ved ikke om Joomla eller Wordpress er det bedste valg i min situation, så i er velkomne til at komme med andre forslag. MVH. Magnus. |
Det mest oplagte til dit brug er at lave en Wordpress hjemmeside. Det er noget sludder at wordpress ikke kan håndtere mange besøgende og mange sider.
Med et theme fra f.eks. themeforest og plugin'et wordpress seo by yoast kan du hurtig komme igang og lægge focus på at skabe godt indhold.