Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Givet personlige oplysninger, skal jeg være urolig?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Sagen er den, at jeg er igang med et projekt hvor jeg er min partner skal oprette en virksomhed i udlandet. Han har derfor skulle bruge mine personlige oplysninger, altså Pas, kørerkort mv. jeg har i god tro sendt ham disse oplysninger da han skulle bruge dem til oprettelse.

Mit spørgsmål er kan han misbruge mine oplysninger, her tænker jeg på om han kan gøre således at jeg kommer til at hæfte for et eller andet? og givet vis kan man gardere sig?

På forhånd mange tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21

Ja hvis ikke du stoler 100% op den partner er det i sagens natur ikke smart at give oplysninger om pas, kørekort osv til andre. Du kan næppe ved at give selve oplysningerne komme til at tabe penge i sig selv, men det er da lidt fjollet at gi den slags til helt private uden man har 100% tillid til dem , og derfor også bare tanken om at være i gang med et projekt i udlandet, hvor du kan få tanken om, at din partner kunne misbruge dig

vh

Tilmeldt 15. Aug 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:37

Hej John,

Jeg udlevere jo disse oplysninger i god tro, da jeg ikke har anden mulighed?! jeg vil bare være så skudsikker så muligt og vide hvad konsekvenser det måtte bærer med sig, hvis nu der skulle ske noget.

I realiteten kan man jo lave alle mulige partner aftaler og kontrakter, men hvis ens partner tager fusen på en, så skal man bøvle med rets sager alligevel sådan noget kan jo tage flere år og koste en dyrt. i sidste ende gælder det jo om tillid og tage den chance?  (du mig rette mig hvis jeg tager fejl)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50

Du tager ikke fejl - og din risiko er begrænset - det vil jo være den der misbruger oplysninger som vil hæfte, men du kan naturligvis få bøvl og besvær hvis han/den gør det - men næppe i sig selv nogen som helst personlig riskiko, så sov bare roligt videre

vh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)